استاندار مرکزی گفت: تیم‌های نظارتی، ممنوعیت پذیرش مهمانان نوروزی را در جاده‌های استان مرکزی کنترل می‌کنند.

  سید علی آقازاده استاندار مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به ممنوعیت پذیرش مهمانان نوروزی در استان مرکزی گفت: تیم‌های نظارتی از هفته آینده با حضوردر جاده‌های استان مرکزی تردد خودرو‌های غیر بومی را کنترل می‌کنند.

کنترل ممنوعیت پذیرش مهمانان نوروزی در استان مرکزی

آقازاده با بیان اینکه این اقدام برای حفظ سلامتی مردم و کنترل شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود از مردم استان خواست از حضور در اجتماعات، دید و بازدید‌های نوروزی و سفر به مناطق مختلف کشور به طور جدی پرهیز کنند.

او با بیان اینکه شرایط در۲شهرستان دلیجان وساوه بهتر شده و با تغییرات مدیریتی، شوک مناسبی به بدنه بهداشت و درمان این شهرستان‌ها وارد شده است از مردم استان خواست از حضور در اجتماعات، دید و بازدید‌های نوروزی و سفر به مناطق مختلف کشور به طور جدی پرهیز کنند.

استاندار همچنین با اشاره به اقدامات قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی بیان کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف روند شیوع این ویروس به ویژه در شهر‌های دلیجان، ساوه و اراک پایدار شده است، اما ۳ هفته بسیار سنگین را باید با تعامل مردم و مسئولان مدیریت کنیم.

او با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات بیمارستانی در استان مرکزی تصریح کرد: به طور کلی وضعیت استان از نظر استاندارد تخت‌های بیمارستانی بسیار پایین است و استان مرکزی در رتبه سی ام کشور قرار دارد، اما با تمهیدات انجام شده خوشبختانه تا کنون در پذیرش و بستری بیماران کرونایی با مشکل کمبود تخت مواجه نشدیم.

آقازاده به کمبود اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده هم اشاره کرد و گفت: کمبود ماسک در همه استان‌های کشور با توجه به تقاضای بیش از حد معمول وجود دارد، اما در بخش کمبود الکل و مواد ضدعفونی کننده باید مدیریت توزیع مناسب‌تر و نظارت‌های بیشتری انجام شود.

او همچنین از اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بخشی مناسب صداوسیما و شبکه آفتاب و سایر خبرگزاری‌های استان برای کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.