دو گروه جداگانه از صیادان غیر مجاز که اقدام به صیدماهی با دستگاه شوکر برقی کرده بودند دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم میرزانژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: ماموران یگان حفاظت این شهرستان طی ماموریت‌های شبانه و پس از کمین چند ساعته در حاشیه رودخانه ارس موفق شدند چهار نفر صیاد متخلف را که اقدام به صید غیر مجاز ماهی با روش ممنوعه استفاده از دستگاه شوکر برقی می‌نمودند دستگیر نمایند.

او افزود: از این افراد تعداد ۸۰ قطعه ماهی به همراه ادوات برقی و دو عدد دستگاه الکترو شوکر، دو عدد قایق بادی به همراه سایر تجهیزات جانبی کشف و ضبط شد.

میرزانژاد با تاکید بر گشت مداوم و مستمر یگان حفاظت محیط زیست این اداره در حوزه استحفاظی بویژه در نوار مرزی و رود ارس اظهار کرد: میزان اینگونه تخلفات صید غیرمجاز به مقدار بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و بندرت اتفاق می‌افتد، به گونه‌ای که صیادان متخلف منطقه در خصوص ارتکاب تخلف هیچ گونه احساسی امنیتی نمی‌کنند.

او افزود: استفاده از جریان برق از روش‌های غیرقانونی صید ماهی است که علاوه بر ماهیان، موجب تلف شدن سایر آبزیان وآسیب به تنوع زیستی گونه‌های بومی و اختلال در اکوسیستم‌های طبیعی رودخانه و کاهش جمعیت آبزیان می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پارس آباد همچنین به ممنوعیت صید ماهی در فصل تخم‌ریزی اشاره کرد و گفت: صید ماهی در رودخانه‌های شهرستان ممنوع است و با افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به صید می‌کنند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.