رئیس پلیس راه خوزستان از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در ورودی اندیمشک از سمت استان لرستان و ورودی ایذه از شمت چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ ورودی به استان در پی شیوع بیماری کرونا ویروس گفت: محدودیت‌های ترافیکی در ورودی‌ها از سمت استان‌های لرستان (ورودی اندیمشک) و چهار محال و بختیاری (ورودی ایذه) که بیش‌ترین حجم سفر‌ها به این استان را دارند، از دیروز تا اطلاع ثانوی، اعمال خواهد شد.

او بیان کرد: این ۲ ورودی مسدود نیستند، اما محدودیت برای سفر‌های غیرضروری و تفریحی به خوزستان از جمله؛ سفر‌های نوروزی ایجاد می‌شود و از ورودی مسافرانی برای تفریح و با هدف گردشگری به این استان سفر می‌کنند، جلوگیری می‌شود.

سرهنگ دولتشاهی با اشاره به کنترل شدید و انجام تست‌های دقیق در ورودی‌های خوزستان، اظهار داشت: ممنوعیت تردد به طور کامل در این محور‌ها اعمال نشده، در این محور‌ها هدف سفر به استان از افراد پرسیده می‌شود، از تردد‌های غیرضروری ممانعت می‌گردد، اما کارگران و کارکنان شرکت‌ها بعد از انجام تست‌ها می‌توانند از این مسیر تردد کنند.

به گفته رئیس پلیس راه خوزستان، جاده قدیم پل زال به اندیمشک مسدود است، اما مسیر آزاد راه با اعمال کنترل‌ها باز است.

او تصریح کرد: در حال حاضر نیرو‌های انتظامی، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در این ورودی‌ها مستقر هستند و کنترل‌ها بیش از گذشته انجام می‌شود.

سرهنگ رضا دولتشاهی اذعان داشت: این محدودیت تا زمانی که ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تصمیم گیری کند و به نیرو‌های پلیس ابلاغ شود، ادامه دارد.

او ادامه داد: بیشترین مشکل خوزستان از ناحیه ورودی‌های شمال استان است و سایر ورودی‌های استان با توجه به تردد کمتر و اعمال محدودیت ترافیکی استان‌های همجوار نیازی به اعمال محدودیت از جانب خوزستان نداشته است.

سرهنگ دولتشاهی با بیان اینکه هنوز با زمان پیک سفر‌های نوروزی مواجه نشدیم، بیان داشت: سفر‌های نوروزی طبق تجارب هر ساله از یک هفته بعد آغاز می‌شود، از سوی دیگر برخی شهروندان با این تصور که گرمای هوا مانع بیماری کرونا می‌شود، به شهر‌های جنوبی سفر می‌کنند، که این مساله برای ما مشکل ساز است.

محدویت‌های ترافیکی درون استانی آغاز شد

او همچنین درباره اعمال محدودیت‌های ترافیکی درون استانی، گفت: بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون دریافت کردیم در ورودی شهرستان‌های آبادان، ماهشهر، بهبهان، هندیجان و دزفول نیز محدودیت تردد اعمال شده و گروه‌هایی برای کنترل و مراقبت مستقر شده‌اند.

سرهنگ رضا دولتشاهی ضمن درخواست از شهروندان خوزستانی برای کاهش سفر به سایر شهرستان‌های خوزستان، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از شهروندان خوزستانی برای خرید به سمت اهواز در حال سفر کردن هستند، که از آن‌ها می‌خواهیم از این سفر‌ها جلوگیری کنند.

او ادامه داد: با توجه به توصیه‌های پزشکی، امسال دید و بازدید عید همانند سال‌های گذشته انجام نمی‌شود و شهروندان می‌توانند مایحتاج خود را از شهرستان محل سکونت خود خریداری کنند و برای خرید به اهواز سفر نکنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.