رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک از اجرای طرح غربالگری خانه به خانه در روستا‌های این شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زهرا بهاروندی رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، غربالگری خانه به خانه در روستا‌های این شهرستان با همکاری نیروها و جوانان این جمعیت آغاز شد.

او اظهار داشت: این طرح با کمک و همکاری جوانان داوطلب هلال احمر از روستای مازو در بخش الوار گرمسیری آغاز و در حال اجرا است.

بهاروندی بیان کرد: همچنین چند گروه ویژه برای اجرای طرح غربالگری در مبادی ورودی شهرستان اندیمشک برای غربالگری با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان مستقر شده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک اذعان داشت: همچنین چندین هزار بروشور آموزشی نیز در مناطق مختلف شهرستان توزیع شده است، ضمن اینکه در مراکز حساس اندیمشک نیز ماسک توزیع شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: چند کارشناس هلال احمر به مناطق روستایی شهرستان اندیمشک اعزام شده و آموزش‌های لازم را به ساکنان تعدادی از روستا‌ها ارائه کردند.

بهاروندی ادامه داد: جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک به منظور همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در آماده باش کامل قرار دارد.

بیماری جدید ویروس کرونا یک دوره نهفته از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علائمی، چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.