نقشینه گفت: طی امروز و فردا آسمان پایتخت با افزایش ابر روبرو خواهد بود.

احتمال سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه ها در برخی استان ها/ آسمان پایتخت بارانی می شودامین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه جدید بارشی از سمت غرب به کشور خبر داد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی، ابتدا بارش در استان های غربی و شمال غرب آغاز می شود.

وی افزود: بنابر نقشه های هواشناسی روز شنبه بارش کل نوار غربی کشور و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران و برخی مناطق مرکز، جنوب و شرق را فرا خواهد گرفت.

نقشینه ادامه داد: روز شنبه بارش در استان های لرستان، چهار محال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و شمال خوزستان از شدت بیشتری برخوردار است، ضمن آنکه در این استان ها بارش به صورت باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز یکشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تداوم پیدا می کند، بیان کرد: روز یکشنبه بارش به مرکز، شرق، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز کشیده خواهد شد، ضمن آنکه برای شمال غرب و سواحل شمال بارش پراکنده خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: وضعیت آب و هوا در ۲۳ اسفند/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور


وی از وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در برخی استان ها خبر داد و گفت: روز یکشنبه بارش در استان های جنوب ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان شدت بیشتری خواهد داشت که با این وجود احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال در تردد جاده های مواصلاتی، لغزندگی جاده های کوهستانی و احتمال بارش تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد وجود دارد.

نقشینه آسمان امروز نیمه شرقی کشور را صاف و نیمه غربی را ابری اعلام کرد.

آسمان پایتخت بارانی می شود

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: طی امروز و فردا آسمان پایتخت با افزایش ابر روبرو خواهد بود.

وی در پایان آسمان روز یکشنبه را بارانی اعلام کرد و گفت: امروز و فردا بیشینه دما ۲۲ درجه و ۲۰ درجه سانتی گراد است و روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به ۱۸ درجه سانتی گراد می رسد و مجدد طی روزهای دوشنبه و سه شنبه دما به ۲۵ درجه افزایش می یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار