به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
ساری ، حسین ایزدی معاون صنایعدستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و
صنایعدستی مازندران با بیان اینکه متاسفانه بیشتر هنرمندان به فروش سنتی و نمایشگاهی عادت کردند، گفت:
شیوع کرونا و به دنبال آن کاهش سفرها، تعطیلی بازار و عدم برگزاری نمایشگاههای بهاره فرصت مناسبی برای حضور هنرمندان صنایعدستی در بازارهای مجازی فراهم کرده است.
او افزود: بسیاری از هنرمندان با توجه به مزایای این روش اکنون به استفاده از
فضای مجازی برای فروش کالاهای خود روی آورده اند و اداره کل
میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز زیرساختهای بازار مجازی در استان را فعال کرده است.
ایزدی گفت: دو
نرم افزار موبایلی با نامهای هفت گالری و چمتا برای معرفی تولیدات صنایع دستی به صورت رایگان قابل دسترسی است و هنرمندان تولیدات خود را میتوانند در این دو نرم افزار معرفی و جذب مشتری کنند.
معاون صنایعدستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران با ابراز امیدواری از حضور همه هنرمندان صنایع دستی در این بازار به منظورکوتاه کردن دست واسطهها از آنان خواست برای رسیدن به بازار فروش دائمی و مناسب فعالیت در
بازارهای الکترونیکی و مجازی را جدی بگیرند.
انتهای پیام / ک