تشکیل بیش‌از ۱۰۰ تعاونی جدید در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۸ شرکت تعاونی از ابتدای سال تاکنون در سراسر این استان تشکیل شده است.

تشکیل بیش‌از ۱۰۰ تعاونی جدید در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این شرکت‌های تعاونی در گرایش‌های خدمات، کشاورزی و صنعتی در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند اظهارداشت: تعداد اعضای این تعاونی‌ها چهار هزار و ۳۰۹ نفر هستند.

او از برگزاری ۳۴ هزار و ۷۱۳ نفر ساعت آموزش برای تعاونگران سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این آموزش‌ها به منظور توانمندسازی مدیران و اعضای تعاونی‌های استان در شاخه‌های مهارتی حقوقی، مهارتی مدیریتی، مهارتی تخصصی و مجازی برگزار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین در خصوص اجرای طرح روستا تعاون در این استان گفت: پس از ابلاغ اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر و برنامه‌های ابلاغی وزارت متبوع مبنی بر تشکیل شرکت‌های تعاونی روستا تعاون در مناطق مختلف به منظور بهره‌مندی از تسهیلات مذکور با پیگیری‌های مستمر تا کنون ۱۰۵ شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف در سطح استان تشکیل شده که از این تعداد ۵۰ تعاونی در سامانه کارا ثبت نام و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

او تصریح کرد: هم‌اینک ۲ هزار و ۳۳۵ شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان با تعداد اعضای یک میلیون و ۸۷۷ هزار و ۵۴۵ نفر فعال هستند.

جهاندیده به دستیابی این اداره‌کل به رتبه سوم کشور در طرح انتخاب اتاق فکر و پژوهش‌های برتر حوزه تعاون در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اشاره کرد و افزود: اتاق‌های فکر تعاون برای توسعه و افزایش فرآیند مشارکت تعاونی‌ها در اتحادیه و اتاق‌های تعاون ایجاد شده و در آن افراد نخبه علمی، دانش‌آموخته، با تجربه و فعال به بررسی چالش‌های بخش تعاون می‌پردازند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار