حسینی گفت: تنها راه مهار و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا رفتار صحیح مردمی و رعایت بهداشت فردی است.

محمد حسینی مدیر کل اداره بیمه سلامت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رعایت اصول و قوانین بهداشتی برای جلوگیری از بیماری کرونا اظهار کرد: یکی از ارکان مهم و استراتژیک کنترل بیماری کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است. رعایت اصول بهداشتی می‌تواند این ویروس را مهار کند.

او در ادامه افزود: بیمه سلامت استان تهران برای کاهش مراجعات بیمه شدگان و همچنین تسهیل دسترسی به خدمات مقرر کرد سقف تأیید نسخه دارو‌های پرونده‌ای افزایش یابد. پزشکان قراردادی و مؤسسات تشخیصی- درمانی تا پایان خرداد ماه سال آینده، می‌توانند بدون عدم حضور و یا مراجعه پرونده‌های خود را تمدید کنند.
 
مدیرکل اداره بیمه سلامت استان تهران گفت: به منظور پیشگیری ازابتلا به بیماری کرونا ویروس بهتر است مردم در منازل بمانند تا سیر این بیماری کاهش یابد. همچنین در صورت ادامه تب، سرفه، تنگی نفس شدید و عدم پاسخگویی  به درمان های خانگی به خصوص تب‌بر‌های خفیف به پزشک مراجعه کنید.
بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ پادزهری که کشنده‌تر از زهر بود

حسینی افزود: راه کنترل کرونا تنها رفتار مناسب و صحیح مردمی است و بدون شک عدم مشارکت مردم می تواند منجر به اختلال در شکسته شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا شود.
انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سالومه
۱۵:۴۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
متشکرم از مطلب مفیدتون. واقعا بهداشت فردی یکی از مهمترین مواردی هست که باید به آن خیلی توجه داشته باشیم خصوصا توی تابستون و هوای گرم که دیگه آدم کم کم عرق می کنه و بوی بد بدنش می تونه خیلی آزار دهنده هم باشد. چند وقت پیش به خاطر همین مورد از عطر و ادکلن سان تارا یک رایحه سرد وملایم گرفتم که فقط در انظار عمومی و مهمونی ها، علاوه بر رعایت کردن بهداشت فردی خوش عطر هم بوده باشم.