به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر میرسد مسئولان برنامه اینستاگرام قصد دارند صنعت پخش ویدیو در نرمافزار خود را جدیتر بگیرند و به آن وسعت بیشتری دهند. اخبار منتشر شده حاکی از آن است این افراد سعی دارند بعد اقتصادی و درآمدزایی قابلیت IGTV را گسترش دهند. این قابلیت در واقع بخشی از برنامه اینستاگرام است که کاربران میتوانند از طریق آن ویدئوهای بلندی که تولید کردهاند و یا دوست داشتهاند را بارگذاری کنند تا دنبالکنندگانشان بتوانند از آنها دیدن کنند. در حال حاضر قابلیت IGTV سیستم درآمدزایی حرفهای ندارد و مدیران اینستاگرام قصد دارند تا با ایجاد روش جدیدی به کاربران کمک کنند تا آنها نیز از این طریق کسب درآمد کنند. این امر افراد بیشتری را به استفاده از قابلیت مذکور ترغیب میکند.
بر اساس گزارشهای منتشر شده از منابع خبری مختلف، اینستاگرام در حال حاضر از چند تولیدکننده مختلف درخواست کرده تا در آزمایش الگوریتم تبلیغات IGTV با آنها همکاری کنند. کسانی که در این فعالیت شرکت کردند تا ۵۵ درصد از سهم تبلیغات را به دست خواهند آورد. این میزان دقیقا درصدی است که یوتیوب به کاربران خود پرداخت میکند. مدیرعامل اینستاگرام نیز در صحبتهای اخیر خود اظهار کرد: " این یک قدم دیگر برای کمک به کاربران خلاقمان است. برای آن که بدانیم کاملا درست عمل میکنیم، از چند کاربر برتر دعوت کردهایم تا با ما همکاری کنند و مشکلات را این گونه برطرف کنیم".
اینستاگرام از مدتها پیش کسب درآمد از طریق استوریها را فعال کرده بود اما این امر تبلیغاتی را برای IGTV به همراه نداشت. این شرکت توانست سال گذشته ۲۰ میلیارد دلار از طریق تلبیغات مختلف کسب کند.
قابلیت IGTV همچنین در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و از آن زمان تا کنون نتوانشته توجه زیادی را به خود جلب کند. از این رو نمیتوان گفت که این قابلیت یک موفقیت به حساب میآید، با این حال مسئولان شرکت سعی دارند از این بخش نیز درآمد بالایی کسب کنند.
بیشتر بخوانید: اطلاعات دوربین گوشی هوشمند Samsung Galaxy S20
انتهای پیام/