دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: اگر کارخانه‌ها تولید ملزومات بهداشتی را افزایش ندهند، قادر به مهار ویروس کرونا نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا در حال حاضر بیش از ۱۵۰ کشور دنیا را درگیر کرده است. گرچه تلاش‌ها برای مهار این بیماری ادامه دارد، اما آمار مبتلایان و جان باختگان همچنان ادامه دارد. کووید ۱۹ دیگر تبدیل به یک بحران شده و با سرعت عجیبی در حال گسترش است.

تاکنون دارو‌های متعددی برای درمان این ویروس به کار گرفته شده که برخی از آن‌ها موثر بوده است، اما برای آنکه به مصرف انسانی و یا بهتر بگوییم تولید واکسن برسد چند ماهی زمان می‌برد، بنابراین تا دسترسی به داروی کرونا تنها راه مقابله با این ویروس پیشگیری است.


بیشتر بخوانید: جدیدترین توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از کرونا


سازمان جهانی بهداشت هم ضمن پاندمی خواندن کووید ۱۹ به طور مرتب با اعلام هشدار و آگاه سازی، مردم جهان را به پیشگیری و رعابت نکات بهداشتی و به‌ویژه ماندن در خانه دعوت می‌کند. از طرفی نیاز به تجهیزات و لوازم بهداشتی مورد نیاز مردم از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده به دلیل استفاده فراوان از این محصولات، سران این سازمان را بر آن داشت تا شخصا از کارخانه‌ها تقاضای تولید بیشتر کنند تا بتوان نیاز مردم را مرتفع کرده و حجمی از استرس و نگرانی مردم را کاهش داد.

در همین رابطه دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد اگر ملزومات بهداشتی مردم تامین نشود و کارخانه‌ها تولیدات خود را افزایش ندهند قادر نخواهیم بود گسترش ویروس کرونا را متوقف کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.