پس از هجوم مردم آمریکا به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها برای تهیه مایحتاج خود از ترس قرنطینه شدن، رئیس‌جمهور این کشور از آمریکایی‌ها خواست آرام باشند و مواد غذایی را احتکار نکنند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از مردم کشورش خواسته است تا از جمع آوری و احتکار کالا و مواد غذایی خودداری کنند.

دکتر آنتونی فاوسی، یکی از مقامات ارشد بهداشت عمومی این کشور اخیرا به شهروندان آمریکایی توصیه کرده برای محافظت از خود و نزدیکانشان، مایحتاج و فوریت‌های خود را تهیه کنند؛ چراکه احتمال اقدامات تهاجمی دولت و قرنطینه ۱۴ روزه ملی در سراسر آمریکا وجود دارد. این مقام در اظهارات خود تاکید کرده بود که بدترین اوضاع در آمریکا پیش رو است.

اظهارات این مقام باعث هیاهوی مردم آمریکا و هجوم آن‌ها به سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید و ایجاد آشفتگی شد.

ترامپ در یک کنفرانس خبری خطاب به مردم آمریکا گفت: «نیازی به خرید زیاد نیست. سخت نگیرید و فقط آرام باشید.»

وی به آمریکایی‌ها اطمینان داد پس از صحبت با مدیران برجسته تهیه و تولید مواد غذایی، از سلامت زنجیره تامین مواد غذایی برای آمریکایی‌ها مطمئن شده است و نیازی نیست آن‌ها با حمله به فروشگاه‌ها حجم زیادی از کالا را خریداری کنند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز طی سخنرانی در همان کنفرانس خبری در کاخ سفید، از آمریکایی‌ها خواست که فقط مواد غذایی مورد نیاز خود را برای هفته پیش رو خریداری کنند.

پیش از این، دونالد ترامپ حتی در حالی که مقامات گفتند که میزان شیوع در آمریکا رو به افزایش است، چشم انداز خوش بینانه‌ای ارائه داد. رئیس جمهور آمریکا که پیشتر توجهی به هشدارها درباره شیوع گسترده کرونا نمی‌کرد، اذعان کرد که این ویروس «بسیار مسری» است، اما ادعا کرد که دولت وی «کنترل عظیمی» بر شیوع بیماری داشته است.

تاکنون بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در آمریکا به این ویروس مبتلا شده اند و شمار تلفات ناشی از آن با یک مورد افزایش در روز دوشنبه به ۶۹ تن رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار