ترفع گفت: تا به امروز برای خرید اتوبوس ۳ مناقصه اعلان عمومی شد که هیچ کدام از این مناقصه هاشرکت کننده نداشت.

محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین جزئیات مناقصه‌های برگزار شده برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: تا به امروز سه مناقصه برگزار شد که متاسفانه هیچ شرکت سازنده اتوبوس در این ۳ مناقصه شرکت نکرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: شرکت نکردن خودرو ساز‌ها در مناقصه‌های برگزار شده در حالی است که اگر ما بخواهیم همین تعداد اتوبوسی که مناقصه آن را در سه مرحله برگزار کردیم و بدون شرکت کننده ماند را از خارج از کشور تهیه کنیم بسیاری از شرکت‌ها اعلام می کنند که به ظرفیت تولید داخل توجه نمی‌شود و پشت این واردات رانت‌هایی وجود دارد.

ترفع در تشریح جزئیات مناقصه‌های برگزار شده گفت: در مناقصه شماره ۱۸ که در سال ۹۸ برگزار شد به دنبال تامین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز، در مناقصه شماره ۱۹ که در سال جاری برگزار شد به دنبال نوسازی تعداد ۶۰ دستگاه اتوبوس برقی و در مناقصه شماره ۲۰ که آن هم در سال ۹۸ برگزار شد به دنبال خرید ۱۰ دستگاه خودرو ون مخصوص جانبازان بودیم که هیچ شرکت خودرو سازی نیز در آن‌ها شرکت نکرد.


بیشتر بخوانید: آمادگی شهرداری برای تعطیل کردن خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی 


او تصریح کرد: در این شرایط اگر ما بخواهیم اتوبوس‌های مورد نیاز را از خارج  وارد کنیم ما متهم به رانت واردات می‌شویم و موضوع رنگ و بوی سیاسی می‌گیرد، اما باید اعلام کنم که به طور حتم زمانی که شرکت‌های خودرو ساز داخلی نمی‌توانند اتوبوس‌های مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی را تامین کنند چاره جز خرید از دیگر کشور‌ها نیست.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت خرید اتوبوس‌های دست دوم برداشته می‌شود یا خیر گفت: در بازه‌ای از زمان مکاتباتی انجام گرفت تا ممنوعیت خرید و واردات اتوبوس‌های دست دوم برداشته شود که هنوز امکان آن میسر نشده است.

ترفع ادامه داد: مناقصه‌های به دو شکل پرداخت غیر نقدی و غیر نقدی برگزار شد که برخی از مناقصه‌ها مانند مناقصه خرید ۱۳ دستگاه اتوبوس تک کابین شهری که با املاک شهرداری تهران بود که در هر دو مرحله برگزار شده هیچ شرکت کننده‌ای نداشت و مقرر شد بعد از تعطیلات نوروز مناقصه سوم آن برگزار شود.

او تصریح کرد: در بخش خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز، ۶۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۱۰ دستگاه ون ویژه جانبازان و معلولان قرار شد وجه آن به شکل صد در صد نقدی به شرکت خودرو ساز پرداخت شود که باز هم بدون شرکت کننده باقی ماند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به این سوال که علت خالی ماندن میدان مناقصه از سوی شرکت‌های خودرو ساز داخلی چیست، گفت:عده‌ای از شرکت‌های خودرو ساز اعلام کردند که به دلیل نزدیکی به روز‌های پایان سال پول برای شرکت در مناققصه ندارند و شرکت‌های دیگری نیز اعلام کردند به علت بدهکاری مالی شرکت در مناقصه برای ما امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار