مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ما توانستیم به تکنولوژی دستگاه تب سنج مبتنی بر هوش مصنوعی دست پیدا کنیم.

مجتبی طباطبایی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از ساخت دستگاه تب سنج مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داد و گفت: محققان شرکت ما در حوز‌های مختلفی مانند بینایی ماشین، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده فعالیت می‌کنند و محصولات متعددی را طراحی و تولید کرده اند.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز به فعالیت و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان برای تامین نیاز‌های صنعت پزشکی کشورمان تصمیم به ساخت دستگاه تب سنج هوشمند گرفتیم و به کمک کارشناسان توانمند و نخبه شرکت توانستیم به تکنولوژی دستگاه تب سنج مبتنی بر هوش مصنوعی دست پیدا کنیم.

طباطبایی با تاکید بر این که این دستگاه از قابلیت‌های ویژه‌ای در مقایسه با نمونه‌های دیگر برخوردار است اضافه کرد: این دستگاه تب سنج بر عکس دستگاه‌های رایج دیگر بدون نیاز به اپراتور و تمام خودکار با استفاده از سنسور‌های دقیق هوش مصنوعی دمای صورت افراد را اندازه گیری می‌کند. سنسور‌های دقیق این دستگاه تب سنج افراد بیمار را شناسایی موارد مشکوک را اطلاع رسانی می‌کند.


بیشتر بخوانید: مهار باکتری‌ها با نانوخوشه‌های طلا


مدیر عامل این شرکت گفت: با نصب این دستگاه در مکان‌هایی مانند شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز عمومی از گسترش بیماری‌های واگیردار و انتقال آن به سایر افراد جلوگیری می‌شود. این دستگاه به هیچ عنوان درمان و یا پیشگیری کامل از بیماری‌های رایج را انجام نداده و صرفا به عنوان کمک به جلوگیری از شیوع بیشتر می‌تواند، موثر باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تب سنج ، هوش مصنوعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.