نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: اگر شورای نگهبان مجدداً ایرادی نسبت به بودجه سال آتی نداشته باشد، بودجه فردا به دولت ابلاغ خواهد شد.

ایرادات شورای نگهبان به بودجه سال ۹۹ حل شدعلی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تشریح جلسه این کمیسیون در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان به بودجه سال آینده اظهار کرد: بسیاری از ایرادات شورای نگهبان مربوط به سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و چگونگی برداشت از صندوق توسعه ملی بود و این شورا بسیاری از موارد به تصویب رسیده را مغایر اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی دانسته که مربوط به بخش درآمدی و هزینه ای بود.

او افزود: همچنین در برخی بندها، موارد غیر بودجه‌ای وجود داشت که اعضای کمیسیون تلفیق و اعضای شورای نگهبان  طی بحث و رایزنی به توافق رسیدند که در نهایت برخی موارد حذف؛ اصلاح و یا ادغام شود.

یوسف نژاد بیان کرد: یکی از مهم ترین موارد، ورود ماشین آلات خارجی بود که از سوی شورای نگهبان مورد ایراد واقع و در نهایت از سوی کمیسیون تلفیق حذف شد.

یوسف نژاد بیان کرد: ایرادات شورای نگهبان به بودجه سال ۹۹ با تفاهم حل و مجددا به این شورا ارسال شد که نتیجه بررسی مجدد آن فردا به مجلس ابلاغ می‌شود، لذا اگر این شورا مجدداً ایرادی نسبت به بودجه سال آتی نداشته باشد، فردا به عنوان بودجه سال ۹۹ از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، انتخابات مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۵۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
خب شورای نگهبان اگر بلد است خودش بودجه را بنویسه بدون ایراد واشکال وقت دولت ومردم هم گرفته نمیشه از بیکاری هم در میان ومزدشان هم حلال میشه.
آخرین اخبار