مسئول بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد گفت: به منظور اجرای طرح تشدید ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکنون ۲۸ واحد قلیان سرا پلمب شد.

شریف زاده مسئول بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و برابر اطلاعیه‌ای که در چند روز گذشته منتشر شده است، برخورد با قلیان‌سرا‌هایی که به قانون تمکین نکرده‌اند در سطح شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا، مبنی بر کنترل و پیشگیری از گسترش این ویروس، تیم ویژه برخورد با فعالیت قلیان سرا‌ها از اولین روز‌های ماه جاری اخطاریه‌هایی را به صاحبان قلیان سرا‌ها در این شهرستان صادر کرده بود، ولی با توجه به بی توجهی برخی از این افراد به این دستور العمل ها، این گروه بازرسی اقدام به پلمب موقتی ۲۱ واحد دیگر علاوه بر ۷ واحد قلیان سرا کردند.

مسئول نظارت و بازرسی اتاق اصناف با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ قلیان سرا در سطح مهاباد فعالیت دارند افزود: مابقی قلیان سرا‌ها به صورت خودجوش برای پیشگیری و مقابله با این بیماری مغازه‌های خود را تعطیل و فعالیت خود را متوقف کردند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد بیان داشت: در طی اجرای طرح تشدید مبارزه با کرونا ویروس جدید در قلیان سرا‌ها با حضور ادارات شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و نظارت بر اماکن عمومی با توجه به تجمعات بالا در این اماکن، استفاده از قلیان مشترک و همچنین رعایت نکردن بهداشت فردی، احتمال شیوع این ویروس دراین اماکن بسیار بالاست، بنابراین لازم است که با فعالیت این اماکن برخورد قانونی صورت گیرد.

او افزود: در چنین فضا‌هایی که نظارت جدی هم بر آن‌ها وجود ندارد، ویروس‌ها به راحتی از طریق وسایل مشترک و هوای آلوده به راحتی منتقل می‌شوند و اثرات زیانباری برای دستگاه تنفسی به دنبال خواهند داشت.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.