مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مردم از خرید هرگونه فرآورده خام دامی از اماکن روباز، بازارچه‌های محلی، خودرو‌های سیار و دوره گرد خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، محمد جانباز، مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مردم از خرید هرگونه فرآورده خام دامی از اماکن روباز، بازارچه‌های محلی، خودرو‌های سیار و دوره گرد خودداری کنند.

جانباز افزود: تمامی فرآورده‌های خام دامی از جمله مرغ، ماهی، گوشت، میگو و تخم مرغ باید به صورت بسته بندی کامل خریداری و پس از ضدعفونی در منزل قطعه بندی و بسته بندی شود.

او گفت: به منظور کاهش تماس ماهی و میگو با سطوح و دست، از قطعه قطعه و تمیز کردن این آبزیان در مراکز عرضه نیز خودداری شود.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان افزود: افراد فروشنده در مراکز عرضه مواد خام دامی باید مجهز به ماسک، کلاه، دستکش، پیش بند و لباس کار باشند.

جانباز گفت: همچنین ابزار و تجهیزات در مراکز عرضه از جمله یخچال و فریزر، میزکار، تخته گوشت، چاقو، ساطور، سینی، چرخ گوشت، ترازو وغیره باید به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی شود و دفع پسماند‌ها نیز به شیوه بهداشتی در سطل‌های درب دار پدالی صورت گیرد.

او افزود: هرگونه فرآوری و طعم دار کردن گوشت قرمز ممنوع بوده و چرخ کردن گوشت فقط به درخواست و در حضور مشتری با رعایت ضوابط بهداشتی مجاز است.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان تاکید کرد: هرگونه قطعه بندی گوشت مرغ، فرآوری، تهیه جوجه کباب و طعم دارکردن در مراکز عرضه ممنوع است و در صورت مشاهده با شخص عرضه کننده برخورد می‌شود.

جانباز افزود: هرگونه خرید و فروش مرغ زنده نیز به دلیل احتمال آلودگی ممنوع است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.