معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از کاهش ۴۸ درصدی آمار سفر‌های برون شهری گلستان از طریق پایانه‌های حمل و نقل عمومی خبر داد.

ایوب میرشاهی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: از تاریخ ۱۷ اسفندماه تا کنون ۴۸ درصد آمار سفر‌ها و ۵۰ درصد آمار مسافرینی که از پایانه‌های حمل ونقل عمومی استفاده می‌کنند در گلستان کاهش داشته است.

او افزود: با توجه به گسترش ویروس کرونا در برخی از استان‌ها چند روزی است که سفر‌های اتوبوسی به استان‌های فارس، خوزستان و سیستان و بلوچستان کنسل شده است.

میرشاهی ادامه داد: سفر‌های درون استانی با سواری، مینی بوس و اتوبوس هم نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

او گفت: میانگین سفر‌های ما طی ماه‌های دی و بهمن ۱۶۵ دستگاه اتوبوس به مقاصد مختلف بوده که حدود ۵۰ درصد کاهش یافته و با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده خسارت‌هایی به این بخش‌ها وارد شده و  آمار حمل و نقل کالا‌های اساسی کاهش چشمگیر نداشته است.

میرشاهی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل کالا‌های اساسی طی ماه‌های قبل جدا از بحث حمل و نقل گندم حدود یک هزار و ۶۰۰ الی یک هزار و ۷۰۰ بارنامه در روز صادر می‌شد، اما در حال حاضر در این زمینه کاهش آن چنانی نداشتیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: اگرچه ممکن است به دلایل شرایط جوی تعدادی از این سفر‌ها کاهش پیدا کند، اما آن تعداد آن زیاد نیست.

او با اشاره به ضد عفونی کردن ناوگان حمل و نقل برون شهری گفت: علاوه بر اطلاع رسانی مرتبط با کرونا در پایانه‌های مسافربری، این پایانه‌ها و همچنین اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها قبل از هر سرویس ضدعفونی می‌شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: چندین نوبت ماسک بین ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری توزیع شده تا بهداشت را به طور کامل رعایت کنند.

میرشاهی گفت: در بحث اقلام اساسی حوزه کشاورزی از جمله گندم، کود و ... با پلیس راه هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در ایام نوروز هم برای حمل کالا‌های اساسی دچار مشکلی نشویم.
 
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.