مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد گفت: مدیران ارشد قضایی استان یزد پارسال با بیش از ۲۲ هزار نفر از مراجعین به دادگستری ملاقات چهره به چهره داشتند.

ملاقات مردمی مسئولان ارشد قضایی استان یزد با بیش از ۲۲ هزار نفر در سال ۹۸به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسین عباس زاده مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد گفت: مدیران ارشد قضایی استان یزد پارسال با بیش از ۲۲ هزار نفر از مراجعین به دادگستری ملاقات چهره به چهره داشتند و ضمن شنیدن درخواست‌های مردم، دستورات مقتضی در چارچوب قانون را صادر کردند.

او افزود:این تعداد ملاقات مردمی در سال ۹۸ از سوی ۲۶ مقام ارشد قضایی در استان انجام شده است که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۱ درصد رشد داشته است.

عباس زاده، ادامه داد: در مرکز استان، یک بخش از ملاقات‌ها در دادگستری کل استان از سوی رئیس کل دادگستری، قائم مقام رئیس کل و معاون قضایی انجام گرفته است و بخش دیگری نیز توسط رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد و دادستان مرکز استان صورت گرفته است.

او تصریح کرد: رئیس کل دادگستری استان یزد یکی از اولویت‌های کاری خود را به ملاقات چهره به چهره با مردم تعیین نموده و همین رویکرد، گره‌های بسیاری را از گرفتاری‌های مردم گشود به طوری که در برنامه بازرسی از حوزه‌های قضایی که در سال گذشته صورت پذیرفت، یکی از برنامه‌های بازررسی ملاقات با مردم شهرستان‌های استان در محل دادگستری بود.

عباس زاده با اشاره به مراجعه برخی از افراد با مشکلات قضائی به دفتر نماینده محترم، ولی فقیه در استان گفت: جهت رفاه حال ملاقات کنندگان و تسریع در امور، رئیس کل دادگستری استان در برخی از ایام با حضور در بیت نماینده محترم، ولی فقیه در استان ودر حضور ایشان برای چند ساعتی با مراجعان ملاقات و دستور مقتضی را صادر می‌نمایند.

مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد از دیدار بدون واسطه با مردم به عنوان یک راهبرد مدیریتی و نظارتی یاد کرد و ابراز داشت: در حال حاضر همه رؤسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان یزد، یک زمان مشخص در طول روز و یا هفته را برای ملاقات با مراجعین اختصاص داده اند.

او اضافه کرد: گرچه در اواخر سال گذشته و شرایط کنونی کشور به واسطه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هر گونه تجمع ممنوع و به تبع ملاقات‌های عمومی لغو گردید، اما دستگاه قضایی همواره آماده است تا شنوای درد و دل‌های و دغدغه‌های مردمی باشد.

مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد، ایجاد سامانه ثبت نام غیر حضوری و اخذ نوبت الکترونیک را اقدامی برای تسهیل کار مراجعین عنوان کرد و گفت: سایت دادگستری استان یزد با آدرس http://dadgostari-yz.ir سامانه اخذ نوبت برای ملاقات مردمی ایجاد شده است که با بازگشت کشور به شرایط نسبت به ثبت نام برای ملاقات حضوری با مقام‌های ارشد قضایی استان اقدام خواهد کرد.

او ادامه داد: ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری یزد چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود و سامانه نوبت دهی برای ملاقات که بر روی سایت دادگستری راه اندازی شده است هر سه شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۳ درخواست‌ها برای ملاقات با مسئولین ارشد قضایی استان را ثبت می‌کند که متأسفانه در حال حاضر به علت محدودیت‌های ایجاد شده به واسطه ویروس کرونا این ثبت نام انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.