حجت‌الاسلام علی شکری بابیان اینکه روحانیان باید درباره کرونا به مردم آگاهی دهند گفت: فضای مجازی فرصتی برای در کنار هم بودن و دوری از تجمعات فیزیکی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در حاشیه بازدید از اقدامات جهادی جوانان انقلابی، روحانیان، تشکل‌های دینی، هیئات مذهبی و زیرمجموعه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در پویش ملی # به_توان_ما ویژه مبارزه با کرونا، گفت: شبکه تبلیغی و روحانیان نقشی اساسی در آگاهی‌رسانی به مردم درباره کرونا و نقش و رسالت‌های عمومی درباره مقابله با این بیماری دارند.

او دوری از تجمعات را راهی برای قطع زنجیره شیوع کرونا دانست و افزود: این روز‌ها که تجمعات مردمی به دلیل ویروس کرونا نباید واقع شود، بهترین فرصت است که شبکه تبلیغی، روحانیان، هیئت‌های مذهبی و مداحان و غیره با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت‌های نوین و به‌روز اقدام به آگاهی‌رسانی به مردم درباره کرونا و اجرای برنامه‌هایی در راستای نشاط معنوی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه تأکید دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود در مقابله با کرونا، همراهی مردم و عدم حضور در سطح شهر است، ابراز کرد: مردم با برخی اقدامات خود مانند عدم تردد بی‌مورد در خیابان‌ها و معابر، عدم بروز تجمع‌ها، مراسم، عزاداری‌ها، خَتَمات و غیره می‌توانند در کاهش کرونا مؤثر باشند و بیان این مسائل توسط شبکه تبلیغی دارای اهمیت است.

شکری بابیان اینکه روحانیان، مداحان و سایر اقشار فعال در حوزه فرهنگ دینی دارای مخاطب و تریبون هستند در نتیجه می‌توانند تأثیرگذاری در جامعه داشته باشند، تأکید کرد: باید تلاش کرد تا از هر طریقی به مردم آگاهی داد.

او گفت: یکی دیگر از اقداماتی که این روز‌ها شبکه تبلیغی و فرهنگی استان سمنان در حال انجام است پویش‌های مختلفی مانند پویش ملی # به_توان_ما است که در آن با استفاده از ظرفیت‌های مردمی مانند هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و دیگر اقشار، نسبت به تهیه اقلامی مانند ماسک مبادرت ورزیده می‌شود تا بتوانیم شاهد کمک برای رفع نیاز‌های استان درباره این اقلام باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خواستار دعوت مردم برای مشارکت در مقابله با کرونا از سوی فعالان فرهنگی شد و گفت: برگزاری مراسم معنوی از طریق فضای مجازی مانند هیئت‌های مجازی، مداحی مجازی، تلاوت قرآن مجازی، همخوانی گروهی مجازی قرآن کریم، تلاوت همگانی به صورتی که هر فرد در خانه خود باشد و از طریق فضای مجازی هماهنگی برای تلاوت قرآن صورت گیرد از جمله اقداماتی است که در این روز‌ها می‌توان صورت داد.

شکری از مشارکت مداحان، روحانیان، شبکه عظیم تبلیغی، هیئت‌های مذهبی و غیره در طرح‌های جهادی، چون ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های شهری و روستایی و تهیه ماسک، اقلام بهداشتی، ارزان و بسته‌های حمایتی برای نیازمندان و غیره نیز در سطح استان سمنان خبر داد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.