حجت‌الاسلام شکری با اشاره به تعطیلی مراسم اعتکاف گفت: نذورات مرتبط با اعتکاف برای تهیه اقلام بهداشتی و توزیع در مناطق محروم هدایت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در جلسه ویدئو کنفرانسی رؤسای ادرات تبلیغات اسلامی و همچنین تعدادی از روحانیان مستقر استان سمنان ضمن اشاره به لغو شدن اعتکاف در سال جاری به دلیل شیوع کرونا و بابیان اینکه در سنوات قبل خیران بسیاری در استان بودند که در زمان اعتکاف شعبانیه نذورات خود را ادا می‌کردند، گفت: شایسته است با تشکیل کمپین حمایت از خیرین سلامت این نذورات برای خرید لوازم ضدعفونی کننده، بهداشتی و درمانی هدایت در مناطق محروم توزیع شود.

او افزود: ضرورت امروز اقتضا می‌کند که نذورات سال‌های گذشته که صرف اطعام اعتکاف می‌شد در سال جاری صرف تأمین و تهیه اقلام بهداشتی و درمانی به‌خصوص در روستا‌ها و مناطق کمتر برخوردار استان سمنان برای مقابله با ویروس کرونا شود که امری به‌مراتب موردنیاز جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خواستار ترویج و اطلاع‌رسانی در این حوزه از سوی روحانیان مستقر و ادارات تبلیغات اسلامی سطح استان شد و ابراز کرد: برای تحقق موضوع خیران سلامت به‌خصوص با محوریت اعتکاف رجبیه از افراد مورد اعتماد و شناخته شده مردمی استفاده شود تا این موضوع را بتوانیم به اطلاع همگان برسانیم.

حجت‌الاسلام شکری بابیان اینکه لازم است تا نذورات اعتکاف امسال از طریق نقدی و در شماره حساب مشخص به‌عنوان خیران سلامت واریز شود و همچنین از جریان سازی تشکل‌های مذهبی شامل شورای هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی مساجد، انجمن‌های اسلامی و مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن و غیره  استفاده شود.

او بابیان اینکه در راستای توسعه نذورات حوزه سلامت در سطح استان سمنان بهتر است از ظرفیت تشکل‌های انقلابی همانند جبهه انقلاب فرهنگی انقلاب، هیئت رزمندگان و غیره با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان استفاده شود، تأکید کرد: از جریان سازی در شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه‌ها نیز باید استفاده شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.