امام جمعه اهل سنت تربت جام گفت: به توجه به شیوع ویروس کرونا حفظ جان و سلامت مردم از اهم واجبات است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حاج قاضی شرف الدین جامی احمدی امام جمعه اهل سنت تربت جام با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خطاب به قشر‌های مختلف مردم و مسئولان گفت: متاسفانه ویروس کرونا در همه بلاد، ایران و منطقه شیوع پیدا کرده که موجب مشکلات زیادی برای مسئولان و مردم شده است.

او بااستفاده از آیات الهی، احادیث نبوی، سیره پیامبر اعظم (ص)، خلفای راشدین و ائمه طاهرین (ع) تصریح کرد: حفظ جان وسلامت مردم ازاهم واجبات است.

امام جمعه اهل سنت تربت جام باذکر چند نکته مهم بهداشتی و رعایت اولویت‌ها توسط مردم گفت: انجام تدابیر لازم برای حفظ سلامتی و حیات مردم و تصمیمات علمای ارجمند و پزشکان باید مورد توجه ویژه و در دستورکار قرار گیرد.

احمدی افزود: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک، دستکش و عدم تماس با دیگران به ویژه مبتلایان به ویروس کرونا، در اولویت قرار گیرد.

او تصریح کرد: مردم از سفر‌های غیر ضروری و تردد در معابر شهری پرهیز کند و افرادی که توصیه‌های پزشکی را عمدا و سهوا جدی نگیرد و خود را درچرخه ویروس قرار دهد علاوه بر رنج و مصیبت برای خود، جان دیگران را به خطر انداخته و شاید باعث مرگ دیگران می شود.

امام جمعه اهل سنت باتاکید برماندن مردم در خانه برای ریشه کن کردن ویروس کرونا گفت: مردم با ماندن درخانه اوقات فراغت را با دعا توبه، استغفاربا خلوص قلب؛ اقامه نماز شب، تضرع به درگاه ایزد منان نهایت بهره را ببرند و بدانندکه برای خدای بزرگ هیچ چیز غیر ممکن نیست که هرچه زودتر این بلا را دفع کند.

احمدی افزود:در این برهه از زمان باهم مهربان باشید و یکدیگررا به خاطر اشتباهات گذشته ببخشید و یارو یاور هم باشید.

او باتشکر و قدردانی از سایر دست اندرکاران پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: لازم می‌دانم از زحمات دانشکده علوم پزشکی، کادر پزشکی و درمانی،  پرستاران و مدیرانی که با دغدغه‌های فراوان، خواب را برخود حرام دانسته و برای نجات مردم از هیچ کاری دریغ نورزیدند، سپاسگزاری کنم.

 امام جمعه اهل سنت تربت جام ، همچنین با قدردانی از خیرین به حوزه سلامت که به یاری مستمندان و نیازمندان شتافتند گفت: از همه افرادی که بااهدای تجهیزات پزشکی و موادغذایی کمک‌های انسان دوستانه‌ای داشتند سپاسگزارم و دعوت می‌کنم برتداوم هر چه‌بیشتر این ایثارگری همت گمارند.

احمدی افزود: همه از خدا بخواهیم در این امتحان الهی به سلامت عبورکنیم و هر چه زودتر، ویروس کرونا از جهان هستی، و کشور‌های اسلامی و ایران برطرف کند.

انتهای پیام// س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.