مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان از تولید ۲۱ فیلم مهارتی جهت غنی سازی اوقات فراغت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید جمیل احمدی ، مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان با اعلام تولید محتوای الکترونیکی توسط مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان اظهار داشت: این ۲۱ فیلم در قالب ۵۷۰ دقیقه ضبط شده و در رشته‌های مهارتی تراشکاری، تراش و فرز CNC، کشاورزی، اتومکانیک، انرژی های نو، عمران، هنرهای تزیینی (مختص بانوان)، تاسیسات و ابزار دقیق است.

او اضافه کرد: سطح محتواهای الکترونیکی تولید شده براساس سرفصل های استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور بوده و برای تمام کارآموزان و علاقمندان حوزه مهارت آموزی  کاربرد دارد.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان با بیان اینکه این کار برای نخستین بار در کشور انجام شده و روند تولید محتواهای ویدیویی اموزش مهارتی نیز ادامه دارد، افزود: ۱۶ مربی در این طرح مشارکت داشتند اما در آینده و به مرور تمام مربیان استان به جمع تولیدکنندگان این فیلم های آموزشی می‌پیوندند.

احمدی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و الزام عدم حضور کارآموزان در کارگاه های آموزش مهارتی یادآور شد: محتوای الکترونیکی تولید شده به عنوان مکمل آموزش های مهارتی ارائه شده در کارگاه های آموزشی مراکز آموزش فنی حرفه ای سطح استان است که پس از خروج استان از اپیدمی ویروس کرونا و برپایی کارگاه های آموزشی روند آموزش مهارتی به صورت عملی پیگیری می‌شود.

او با تاکید بر این که محتوای آموزشی تولید شده براساس استاندارد رسمی سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور و مورد تائید سازمان جهانی کار (ILO) است، گفت: در مرحله اول این طرح آموزشی استاندارد های آموزشی تراش و فرز CNC و تراشکاری درجه ۲ به صورت الکترونیکی در حال تولید است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کردستان تاکید کرد: کارآموزان می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی سایت  www.kurdme.com  نسبت به دانلود و بهره گیری از آموزش های مهارتی در ایام تعطیلی مراکز آموزشی اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.