چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران مقابله با بیماری کرونا در استان خوزستان امروز با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امروز چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران مقابله با بیماری کرونا در استان خوزستان با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.

دستور کار امروز، عملکرد استانی دستگاه‌های مختلف برای مقابله و پیشگیری از کووید ۱۹، دومین دستور، گزارش پایش نقاط مختلف استان در زمینه بیماری کرونا  و سومین دستور جلسه بررسی تجهیزات مورد نیاز بینارستان‌های صحرایی استان برای مقابله با کرونا است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گفت: از ۷ روز پیش ۱۴۰ دستگاه اجرایی در چندین نوبت بازرسی شدند که داروخانه‌ها بصورت جداگانه در کنار جایگاه‌های سوخت بازرسی می‌کنیم. ۱۷ دستگاه عالی بوده است، ۵۱ دستگاه خوب و بقیه بین متوسط تا ضعیف بوذند.

کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعهٔ کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

بسته به نوع کروناویروس، روش‌های انتقال آن متفاوت است. در برخی از موارد روش‌های انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوآنزا از طریق سرفه و عطسه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.