هواشناسی استان بوشهر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه، درباره آبگرفتگی معابر و تلاطم دریا هشدار داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی که از اواخر دیروز وارد استان شده تا اوایل دوشنبه آینده در استان فعال خواهد بود و بینی می‌شود در این مدت به تناوب آسمان استان ابری همراه با بارش پراکنده باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد باشد.

زهرا راستگو افزود: امروز (چهارشنبه) و شنبه و یکشنبه آینده بارندگی از مقدار و شدت بیشتری برخوردار خواهد بود همچنین به سبب وزش باد به نسبت شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای دریا و سواحل استان به ویژه امروز (چهارشنبه) و  شنبه و یکشنبه مواج می‌شود.

او، افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از دو متر، احتمال خیزش گرد و خاک، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در روز‌های چهارشنبه، و شنبه و یکشنبه پیش رو و احتمال بارش تگرگ را از پیامدهای فعالیت سامانه بارشی عنوان کرد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر خودداری از ترددهای دریایی در این مدت، عنوان کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در روز‌های شنبه و یکشنبه لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود و اقدام‎‌های پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی در برابر بارش احتمالی تگرگ صورت گیرد.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی

راستگو با اشاره به وضعیت جوی و دریایی تا پیش از ظهر فردا، بیان کرد:  آسمان در این مدت، ابری همراه با بارش پراکنده باران، وزش باد و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای خواهد بود و جهت وزش باد نیز جنوب شرقی تا شمال شرقی گاهی جنوب غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و فردا با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: ارتفاع موج هم  ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و بعد از ظهر امروز تا اوایل صبح فردا ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا ساعت ۱۵:۳۶ و جزر دریا ساعت ۲۳:۵۵ است.

راستگو همچنین گفت: امروز جم با ۱۴ درجه سانتیگراد کمترین دما را در استان داشت و در ۲۴ ساعت گذشته، اهرم، برازجان، خورموج و عسلویه با ۳۰ درجه سانتیگراد، گرمترین نقاط بوده‌اند.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.