فعال اصولگرا گفت: تاریخ نشان داده غرب برای آسیب زدن به رقبای خود از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند.

آمریکا از هر روشی برای آسیب به رقبایش استفاده می‌کندسیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و  احتمال «حمله‌ بیولوژیکی» بودن ویروس کرونا، گفت: چون این ویروس پیچیدگی‌های خاصی دارد ، سرعت انتشار آن هم بسیار زیاد است و تاکنون چنین موردی در سطح جهان وجود نداشته که تا این میزان فراگیر بوده و به بیش از ۱۶۰ کشور دنیا آسیب بزند.

او ادامه داد: مسئولان روسیه و هم وزارت خارجه چین هم اعلام کردند که به احتمال زیاد این ویروس آزمایشگاه‌ها تولید شده و برای وارد کردن ضربه به کشوری مانند چین و ایران ساخته شده؛ از همین رو این احتمال جدی است.

حسینی افزود: اگرچه این ویروس به ایران و چین محدود نشده و به اروپا و حتی خود آمریکا هم آسیب‌هایی را وارد کرده، اما قطعا باید بیشتر در مقابله با آن اقدام شود؛ اینکه رهبر انقلاب ستاد کل نیروهای مسلح را هم وارد ماجرا کردند به این دلیل است که احتمالا این یک جنگ بیولوژیک بوده و غرب از این ویروس به عنوان یک سلاح استفاده کرده؛ در این راستا باید نوعی مقابله در نیروهای مسلح ما ایجاد شود که اگر در آینده هم خواست چنین اتفاقاتی در کشور بیفتد از قبل مقابله با این موضوع صورت بگیرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به هرحال این موضوع جای تامل و بررسی داشته و متخصصان باید در این باره نظر قطعی دهند؛ کمااینکه آمریکا هم حاضر نشده با صراحت در این باره اظهار نظر کند؛ به هرحال این‌ها برای آسیب زدن به رقبای خود از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند و دیگر مانند گذشته لازم نیست که حتما از بمب اتمی استفاده کرده و یا نیرو اعزام کنند، بلکه این روشی هست که می‌تواند در دوران جدید به کار گرفته شود.

فعال اصولگرا درباره سبقه وقوع چنین اتفاقاتی هم بیان کرد: شاهد بودیم برخی از افرادی که از ایران به آمریکا سفر کردند مانندآقای شاهرودی که در اوایل انقلاب نماینده بود درباره او وبرخی دیگر این مسائل مطرح بود؛ اما به این شیوه‌ای که الان با این گستردگی وجود دارد می‌توان گفت که بی سابقه است.

او ادامه داد: البته خسارت‌های فراوانی که این ویروس به جهان وارد کرده و  تبعات منفی آن خود آمریکا را هم شامل شده، برای مثال شاخص بورس این کشور سقوط کرده و به نوعی برای خودشان هم محدودیت ایجاد کرده است؛ همچنین شاهدیم آنهایی که می‌خواستند ایران را در انزوا قرار دهند الان خودشان ناچار شدند تا پرواز‌های اروپا به آمریکا را قطع کنند.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: احتمالا هم وجود دارد آنها  در هنگام تولید این ویروس فکر نمی‌کردند که تا این میزان گستردگی پیدا کند، در هرحال باید صبر کرد تا ابعاد قضیه بهتر روشن شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار