بازار خرم‌آباد با دستور قضایی و همکاری نیروی انتظامی تعطیل می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با توجه به فعالیت اصناف و بازاریان و ازدحام بی‌سابقه در خیابان‌های خرم‌آباد طی روز‌های اخیر، بازار این شهر با دستور قضایی و همکاری نیروی انتظامی تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمدرضا صفی‌خانی  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهارداشت: در پی شیوع بیماری کرونا اطلاع‌رسانی‌های بسیار گسترده‌ای مبنی بر تعطیلی بازار‌ها و اصناف البته جز صنوفی که مایحتاج عمومی مردم را تامین می‌کنند، صورت گرفت.

او افزود: با این وجود متأسفانه طی روز‌های گذشته شاهد ازدحام بی‌سابقه مردم خرم‌آباد در بازار، خیابان‌های اصلی و مراکز شهر بودیم.

رییس سازمان صمت لرستان ادامه داد: بی‌توجهی مردم و برخی از صاحبان صنوفی که در این ایام تعطیل اعلام شده‌اند، موجب ازدحام و شلوغی در خیابان‌های مرکزی شهر خرم‌آباد در روز‌های اخیر شده بود.

صفی‌خانی افزود: به این ترتیب در حالی شاهد فعالیت صنوفی مانند فروشندگان لباس، تلفن همراه، کیف، کفش و مانند این‌ها بودیم که پیشتر فعالیت این اصناف با مصوبه شورای تامین تعطیل اعلام شده بود.

او گفت: پیشتر و با برگزاری جلساتی با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها بسیاری از پاساژ‌ها و در مجموع حدود ۷۰ درصد صنوف خرم‌آباد تعطیل شده بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: در روز‌های اخیر انتشار برخی اخبار ضد و نقیض مبنی بر فعالیت اصناف و بازاریان موجب از سرگیری فعالیت واحد‌های تجاری و بازاریان در خرم‌آباد شده و حتی نسبت به سال‌های گذشته در این ایام، ازدحام و تقاضا برای خرید افزایش یافته بود.

صفی‌خانی اظهار داشت: از این رو و به منظور جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کووید ۱۹ و کمک به حفظ سلامتی مردم، از امروز با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی خرم‌آباد برخورد جدی با صنوف متخلف در دستور کار قرار دارد.

او گفت: بر این اساس به منظور تامین سلامت مردم، صنوف متخلف تا پایان نیمه اول فروردین ماه ۹۹ پلمب و بازار خرم‌آباد تعطیل می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان  افزود: از سویی مقرر شده فرمانداران دیگر شهرستان‌های استان با تشکیل جلسات شورای تامین نسبت به جلوگیری از فعالیت صنوفی که تعطیل اعلام شده‌اند، اقدام کنند.

صفی‌خانی ادامه داد: شهروندان لرستانی اطمینان خاطر داشته باشند صنوفی که مایحتاج عمومی مردم را تامین می‌کنند، حتی در ایام تعطیل فعالیت داشته و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار