به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فعالیتهای آموزشی انستیتو ملی بازیسازی در سال ۹۸، همچون سالهای گذشته در قالب دورههای بلند و کوتاهمدت ادامه داشت. دورههای بلندمدت به صورت سه ترم تحصیلی در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان و در چهار دپارتمان هنری، فنی، طراحی و رسانه در ۳۷ عنوان کلاس تخصصی و با حضور بیش از ۴۵۰ دانشپژوه برگزار شد.
دورههای کوتاه مدت انستیتو نیز در قالب ۶ کارگاه تخصصی با موضوعات متنوع و با حضور مدیران و متخصصان صنعت بازی از شرکتهای برجسته بازیسازی برگزار شد. ضمن اینکه برای نخستین بار دوره میان مدتی با عنوان «دوره تخصصی مدیریت بازیسازی» با حضور اساتید برتر صنعت بازی از چهار شرکت پاییزان، مدریک، کوییز آو کینگر و تاد با همکاری دانشگاه صنعتی برگزار شد و طی آن اصول مدیریت پروژههای بازیسازی تا مارکتینگ و مرحله پساتولید به شرکتکنندگان ارائه شد.
فصل تابستان برای انستیتو ملی بازی سازی با یک تغییر مدیریتی آغاز شد و فرزانه شریفی مدیریت این مجموعه را بر عهده گرفت و همزمان با این تغییر رویداد «گیمجم تابستانه» با حضور بیش از ۱۲۰ شرکتکننده برگزار شد.
در همین راستا و با هدف توسعه آموزشهای تخصصی بازیسازی به شهرهای دیگر و ملیسازی انستیتو، اولین گام انتقال آموزش بازیسازی در سال ۹۸ برداشته شد و دورههای آنلاین انستیتو با وقفهای دو ساله و از نیمه فصل پاییز به طور مجدد از سر گرفته شد. پس از راهاندازی پلتفرم آموزش آنلاین در انستیتو، کارگاههای تخصصی و همچنین کلاس ترم زمستان این مرکز با هزینهای کمتر در اختیار علاقهمندان قرار گرفت. آموزشهای آنلاین موجب استقبال گروههای بیشتری از مخاطبان در دورههای تخصصی از سراسر کشور شد و تیمهای بیشتری از مهارتآموزی در این دورهها بهرهمند شدند.
افزایش فعالیت مرکز رشد بازیسازی به همت تیمهای مستقر در این مرکز و منتورینگ آن، اتفاق مهم دیگری بود که در سال ۱۳۹۸ در انستیتو ملی بازیسازی روی داد. اتفاقی که منجر به تولید ۶ عنوان بازی موبایلی در فروشگاههای دیجیتالی داخلی و خارجی شد.
انستیتو ملی بازیسازی در اقدامی دیگر با هدف توسعه مرکز رشد بازیسازی و فراهمسازی امکان استقرار برای تیمهای بازیساز، اقدام به انتشار فراخوانی کرد که پس از دریافت پروپوزالهای ارسال شده و ارزیابی آنها، در ابتدای سال ۱۳۹۹ تیمهای بیشتری به جمع ۹ تیم فعلی خواهند پیوست.
همچنین انستیتو ملی بازیسازی در سال ۱۳۹۸، با هدف اتصال بازیسازان به صنعت و انتقال آموختههای بازیسازان بزرگ به تیمهای نوپا ۳۵ رویداد تخصصی در حوزه بازیسازی و در قالب رویدادهای انتقال تجربه بازیساز، گیمجم، دورهمی طراحان بازی، رویدادهای مسالهمحور، بوت کمپ بازیسازی و رویدادهای مشارکتی با نهادهای مختلف و برگزار کرد.
بیشتر بخوانید: بررسی وضعیت عملکردی نیروگاههای کشور با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل
انتهای پیام/