هواشناسی استان مرکزی با پیش بینی ورود سامانه جدید نسبت به سیلاب و خسارت هشدار داد.

پیش بینی تا ۵۰ میلیمتر بارش در استان مرکزیمرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: از روز شنبه دوم فروردین ۹۹ سامانه بارشی جدیدی وارد کشور و استان خواهد شد که تا بامداد دوشنبه به فعالیت بارشی خود در استان ادامه خواهد داد.

مرادی افزود: سامانه جدید طی این مدت ابتدا موجب بارش باران و از روز یکشنبه بارش یا رگبار باران و برف و کاهش دما و وزش باد در استان خواهد شد و بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش بینی میزان بارش‌های این سامانه در استان بین ۱۰ تا ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

هواشناسی استان مرکزی هم با صدور اخطاریه شماره ۱ مورخ ۹۹/۱/۱ نسبت به ورود اولین سامانه بارشی سال ۹۹ از دوم فروردین ماه که موجب بارش و رگبار باران و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر استان و کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید می‌شود هشدار داد.

در اثر سامانه بارشی جدید میزان بارش‌ها در مناطق مختلف استان بین ۱۰ تا ۵۰ میلیمنر خواهد بود دمای هوا صبح دوشنبه و سه شنبه در مناطق سردسیر استان به زیر صفر خواهد رسید و در نیمه جنوبی استان مرکزی بارش‌ها حداکثر به ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر خواهد رسید.

این سامانه دوشنبه ۴ فروردین احتمالا موجب اختلال در تردد جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها در نیمه جنوبی استان و برخی معابر شهری به دلیل بارش برف در روز یکشنبه تا بامداد دوشنبه، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و خسارت به باغات به دلیل کاهش دما و شکستگی درختان به دلیل بارش برف می‌شود.

به دستگاه‌های ذیربط و خدمت رسان و کشاورزان و مردم توصیه شده ضمن اجتناب از تردد‌های غیر ضروری و خودداری از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها آمادگی لازم برای انجام عملیات کنترلی به منظور جلوگیری از سرمازدگی درختان میوه در مناطقی که شکوفه‌ها باز شده را داشته باشند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.