کاهش ۶۶ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از کاهش ۶۶ درصدی تردد وسایل نقیله در واپسین روز‌های سال ۹۸ خبرداد.

علی علیخانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: بنابر اطلاعات و گزارش دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه هوشمند ترددشمار، در واپسین روز‌های منتهی به نوروز ۹۹ تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی ورودی و خروجی استان یزد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به ۶۶ درصد کاهش یافته است.

او افزود: بر اساس آمار به دنبال شیوع کرونا ویروس در روز‌های منتهی به سال جدید، ورود ناوگان حمل و نقل عمومی به استان یزد حدود ۸۵-۹۴ درصد و ورود سایر وسایل نقلیه از قبیل ناوگان حمل بار و خودرو‌های سواری شخصی به استان حدود ۶۶ تقلیل یافته است.

علیخانی همچنین به کاهش ۶۸ درصدی خروج خودرو‌ها از استان یزد اشاره کرد و گفت: اختلاف دو درصدی بین داده‌های ورودی و خروجی خودرو‌ها در این مدت، احتمالا ناشی از ورود ناوگان حمل بار جاده‌ای به استان و انتظار آن‌ها برای بارگیری بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، کاهش محسوس آمار خودرو‌های ورودی و خروجی استان را نتیجه توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی دانست و تصریح کرد: البته تیم‌های غربالگری و تب سنجی نیز در مبادی ورودی استان یزد مستقر هستند و بنابر تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در صورت مشاهده افراد مشکوک به کرونا، این افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.

علیخانی ادامه داد: با توجه به خطر سرایت ویروس کرونا از طریق تماس‌های رو در رو از هموطنان درخواست می‌شود از سفر‌های نوروزی و به ویژه سفر به استان یزد، تا ریشه کن شدن این ویروس خود داری کنند، اما در صورت ضرورت سفر به این استان، به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.