مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سامانه بارشی قوی و امواج ناپایدار هوای ۷۲ ساعت آینده این استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی، با ورود امواج ناپایدار و سامانه بارشی قوی به استان سمنان ابتدا بارش‌ها به صورت پراکنده و سپس در روز‌های یکشنبه و دوشنبه به صورت رگباری و به همراه تگرگ و ورزش باد شدید و رعد و برق خواهد بود.

او افزو د: بارندگی از سمت غرب وارد سمنان شده و از اواخر وقت دوشنبه از شرق این استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به کاهش نسبی ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگرادی دمای هوا، تصریح کرد: بارش برف به علت کاهش دما و مه‌آلودگی در ارتفاعات این استان دور از انتظار نیست.

مصطفوی یادآور شد: احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب، آب گرفتگی معابر، لغزندگی و اختلال در تردد در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان به ویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، کاهش دید افقی ناشی از مه به ویژه در نواحی کوهستانی، احتمال خسارات ناشی از وزش باد شدید وجود دارد.

او ابراز داشت: احتیاط در تردد شهری و جاده ای، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی آبراهه‌ها و جوی‌های داخل شهر، اجتناب از سفر‌های غیرضروری و تمهیدات پیشگیرانه لازم در خصوص موارد ذکر شده در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.