در پی همه‌گیری ویروس کرونا و کمبود تجهیزات درمانی و پزشکی در آمریکا، بیمارستانی در ایالت نبراسکا اقدام به ضدعفونی و استفاده مجدد از ماسک‌های یکبار مصرف کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، به دنبال کمبود شدید تجهیزات پزشکی و درمانی در آمریکا، یکی از بیمارستان‌های این کشور اقدام به استرلیزه کردن ماسک‌های استفاده شده، برای استفاده مجدد کرده است.

ماسک‌های جراحی به صورت یکبار مصرف تولید می‌شوند. اما پزشکان بیمارستانی در نبراسکا آمریکا به دلیل کمبود تجهیزات بهداشتی به دنبال راهی نوین برای رفع این کمبود هستند. در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و کمبود تجهیزات دارویی و بهداشتی مقامات مرکز درمانی دانشگاه نبراسکا تصمیم به استرلیزه کردن ماسک‌های یکبار مصرف گرفتند.

مرکز درمانی دانشگاه نبراسکا طرح ضدعفونی ماسک‌های یکبار مصرف با استفاده از نور ماوراء بنفش را از پنجشنبه گذشته آغاز کرد. این مسئولان در نظر دارند که یک ماسک را به مدت یک هفته یا بیشتر استفاده کنند. این اقدام برخلاف قوانین معین از سوی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در خصوص استفاده از ماسک‌های یکبار مصرف است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از وضعیت نامساعد در بخش درمانی آمریکا منتشر شد. همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا در آمریکا این کشور با کمبود کیت‌های تشخیصی برای این بیماری دست به گریبان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار