گزارش/

اقلام اساسی مردم در زمان خانه ماندن چگونه تامین می‌شود؟ / زنجیره تامین تکمیل، گردونه توزیع ناقص!

تامین اقلام اساسی در دورانی که مردم به در خانه ماندن جامه عمل می پوشانند از وظایف ضروری مسئولان نظام تامین تا توزیع محسوب می شود.

بازار اقلام اساسی در دومین روز عید/ زنجیره تامین تکمیل، گردونه توزیع ناقص!به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با دعوت مردم به خانه ماندن، این روزها وظایف مسئولان امر تامین تا توزیع اقلام اساسی بسیار سنگین تر از قبل می شود. چرا که باید مایحتاج مردم در زمان خانه نشینی برای قطع زنجیره کرونا، به درستی و به موقع تامین شود.

بسیاری از فعالان بازار معتقدند که گسترش ویروس کرونا و اُفت محسوس تقاضا منجر به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت میوه، آجیل و خشکبار، شکلات، گوشت و بسیاری اقلام دیگر نسبت به ماه های قبل شده است، در حالیکه رصدها از سطح بازار اختلاف معناداری با اظهارات مسئولان امر دارد.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین جزئیات بازار اقلام اساسی در چند ساعت مانده به سال جدید با خبر شویم:

نرخ واقعی هر کیلو گوشت گوسفندی ۷۰ هزار تومان

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام و گوشت نداریم، اظهار کرد: با توجه به زایش های مناسب پاییز و بهار و انباشت دام در دامداری ها، کسری در توزیع نداریم.

وی افزود: علی رغم کاهش تقاضا برای خرید گوشت از سوی رستوران ها و تالارهای پذیرایی، اما قیمت در خرده فروشی ها به سبب سودجویی عوامل واسطه کاهش یافته است.

پوریان قیمت کنونی هر کیلو دام سبک ۳۷ هزار تومان و دام سنگین ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت واقعی هر کیلو لاشه گوسفندی ۷۰ هزار تومان و گوساله ۶۰ هزار تومان است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پایان تصریح کرد: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا پیش بینی می شود که قیمت دام و گوشت قرمز در بازار تغییر چندانی نداشته باشد.

بازار اقلام اساسی در رکود به سر می برد

قاسمعلی حسنی دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه بازار اقلام اساسی در رکود به سر می برد، اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، محدودیت سفر و افت تقاضا نسبت به ماه های قبل بازار اقلام اساسی رونق چندانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه هیچ یک از اقلام اساسی نداریم، افزود: اگرچه کمبودی در بحث شکر نداریم، اما قیمت محصول به سبب سودجویی عوامل واسطه با نوساناتی در بازار روبروست، از این رو دولت باید تمهیداتی برای این موضوع بیندیشد.

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی قیمت هر کیلو برنج ایرانی در عمده فروشی ها را ۱۲ هزار تا ۲۴ هزار تومان و برنج خارجی ۷ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت برنج خارجی به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال بالاتر از نرخ مصوب است، هر چند کمبودی در عرضه آن وجود ندارد.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت بازار حبوبات تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید نوسانی در قیمت حبوبات نداریم.

کمبودی در عرضه میوه وجود ندارد

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به رشد ۲ برابری تولید و وضعیت مناسب ذخیره سازی مشکلی در توزیع میوه شب عید وجود ندارد.
 
بازار اقلام اساسی در دومین روز عید/ زنجیره تامین تکمیل، گردونه توزیع ناقص!

وی افزود: علی رغم فراوانی توزیع میوه، شایعات قرنطینه شدن تهران در فضای مجازی و هجوم یکباره تقاضا، قیمت میوه در بازار را افزایش داد که با عرضه مناسب محصول بازار مجدد به روال عادی بازگشت.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: با توجه به فراوانی بار در میدان مرکزی جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه یا نوسان قیمت میوه در بازار شب عید نیست.
تقاضای بی سابقه برای خرید گوشت قرمز

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار گوشت قرمز در شرایط آرامی‌ قرار دارد، گفت: تمامی اقداماتی که برای ساماندهی بازار در روز‌های آخر سال باید انجام می‌شد، صورت گرفته است.

وی از رشد ۵۰ درصدی تقاضا برای خرید گوشت قرمز در بازار خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا طی هفته‌های اخیر تقاضا برای خرید گوشت قرمز در بازار افزایش یافته که در این برهه زمانی این موضوع در کشور بی سابقه بوده است.

ملکی ادامه داد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۰۵ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود به مصرف کننده عرضه می‌شود.

قاچاق دام مهار شد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: با توجه به هشدار‌های مکرر درباره قاچاق دام، خوشبختانه مسئولان امر این موضوع را جدی گرفتند و قاچاق دام تا حدودی مهار شد که این مسئله در کنترل بازار کمک شایانی کرد.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم، بیان کرد: با توجه به آنکه پشتیبانی امور دام هر کیلو گوشت برزیلی را با نرخ ۴۰ هزار تومان بدون محدودیت در اختیار عاملان فروش اتحادیه و فروشگاه می‌گذارد، از این رو عرضه جوابگوی بازار داخل است.

ملکی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۴۳ هزار تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به خروج دام و عدم تمایل دامدار به عرضه در بازار داخل، قیمت دام تا حدی بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان تصریح کرد: با گسترش ویروس کرونا و محدودیت سفر و دید و بازدید و همچنین تعطیلی رستوران‌ها پیش بینی می‌شود که بازار گوشت نوسان چندانی نداشته باشد.

روزهای کرونایی، حال و هوای عجیبی را ایجاد کرده است بعضا مردم خریدهای خود را یکباره برای یک ماه انجام می دهند و بازار در مدت زمان طولانی به سکوت وادار می شود. این روند از زمان آغاز کرونا مشهود است. البته همواره مواد مورد نیاز موجود بوده است و مشکل اساسی توزیع اقلام در کشور است که سال هاست همینطور مختل روی زمین مانده است!
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
گوشت گوسفند کیلویی 100 هزار تومانه نه 70 هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
چگونه خرید کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
کسانیکه بلد نیستن باگوشی واینترنت کار کنند وبچه بزرگ هم تو خانه ندارند دوراز از بچه هاشون هستند چگونه خرید کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام دوست
به این داستان تخیلی مدیران گوش نده بنده از ۹۷/۱۲/۲۸ تا الان از دیجیتال کالا خرید دارم هنوز پاسخ نداده زندگی زیبا است مسئولین ایرانی حرف زیاد می زنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
دولت تو جلوگیری از کرونا باید قاطع عمل کنه و کاری رو که باید آخر انجام بدیم همین اول انجام بده . قرنطینه قرنطینه و قرنطینه . نزارین یه عده با بیرون رفتناشون زمان عذاب آور دو سه هفته رو به دو سه ماه تبدیل کنن حتی اگه مشکل داریم همه باید با هم تحمل کنیم تا زود تر این بیماری جمع بشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسینی
۰۹:۳۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
خداییش آگه سپاه نبود خیلی وقت بود ایرانمون نابود میشد.
توزیع اقلام اساسی رو بدن دست سپاه یک روزه ماموریتشون رو به نحو احسنت تموم میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
کسانیکه بلد نیستن باگوشی واینترنت کار کنند وبچه بزرگ هم تو خانه ندارند دوراز از بچه هاشون هستند چگونه خرید کنند هرچی هم ادم یکجا خریدشو انجام بده بازم ی کثریهایی توخونه هست مجبور هست روزی یک بارهم شده از خونه بزنه بیرون مثلا داری غذا درست میکنی میبینی نمک تموم شده قبلا یادت رفته بخری
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده
۰۷:۴۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
اقا ،مسئولین دروغ میگن دروغ .خود شما در همین صفحه اعلام کردید ،نا ن گران نمیشود . از فرداش بربری 1000 تومنی شد 1500 و......یعنی ما باید عکس حرفهای مسئولین فکر و عمل کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام هم وطن
درست تشخیص دادی اگر گفتند فلان جنس گران نمی شود یعنی قیمتش سر به فلک خواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۰۷:۱۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
قیمت همه اجناس بالاتر رفته من کارگر اگر یک روز سرکار نروم چجوری شکم بچه هام سیربکنم مسول امر ما متاسفانه بفکر مردم نبوده ونیستند لاقل مثل آمریکا که بمردمش کمک کرد مثل چین شما کمک خدا لعنت تون بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
گوشت گوسفندی کیلویی ۷۰ هزار تومن ؟! ما در تره بار ها نمی بینیم گوشت ماهیچه گوساله کیلویی ۸۰ تومن وارزان تر از آن نیست
Iran (Islamic Republic of)
Shiri
۰۲:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
موز کیلوی چهل هزار تومان، ما که چیزی از ارزانی ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
جالبه.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۱:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
خدا کند ارزان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
در این شرایط ویژه بهتره توزیع رو بدن دست سپاه بدن تا پایان بحران کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
این چه حرفی
مگه قرون وستاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
!!!
آخرین اخبار