طالبی گفت: تدوین استانداردهای جدید برای صنعت خودرو با توجه به شعار سال از اولویت های خودروسازها باید باشد.

روح الله طالبی عضو دانشکده‌ خودرو علم‌ و صنعت در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تعریف استاندارد برای صنعت خودرو با توجه به شعار سال "جهش تولید" اظهار کرد:  همواره خودرویی  به خط تولید می‌رسد و شماره گذاری می شود که معمولا استاندارد های کف را دارد در غیر این صورت آن خود رو به سطح بازار فرستاده نمی‌شود.

این کارشناس خودرو افزود: آن چیز که ما باید در سال ۹۹ باتوجه به نام گذاری که رهبری انجام دادند، دنبال کنیم شاخص کیفیت قطعات در صنعت خودرو است. نکته‌ی مهمی که در این جا قابل ذکر است زمانی ما می‌توانیم این امر را در کشور اجرا کنیم که تیراژ تولید خودرو‌هایی با ویژگی‌های مشترک با  استفاده از قطعه سازانی که بتوانند قطعات با کیفیت تولید کنند؛ بالا برود.

او بیان کرد: در کشورمان یک مزیت نسبی وجود دارد و آن این است که هزینه نیروی کار به نسبت کشور‌هایی که تولید کننده‌ی خودرو هستند بسیار پایین‌تر است و  همین امر می‌تواند یک نقطه‌ی مفید برای صنعت خودرو باشد.

طالبی بیان کرد:  تعداد تیراژ خودرو‌های تولیدی در کشور به منظور نبود صادرات پایین است، همین امر سبب می‌شود تا کیفیت و قیمت قطعات تولیدی برای خودرو مناسب نباشد.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا ما در استاندارد سازی صنعت خودرو به موفق بوده ایم؟ بیان کرد:  در دهه‌های گذشته خودرو سازهایمان با تیراژ تتولید بیشتری مواجه بودند؛ یعنی تنوع بیشتر بود به طوری که اگر در داخل کشور خودرویی را نمی‌توانستد تولید کنند به راحتی آن را از کشور‌های خارجی تهیه کنند، اما در حال حاضر این شرایط برای کشور وجود ندارد.

او در پایان گفت: ما در سال ۹۸ موفقیت چندانی در تحقق شعار سال به دست نیاوردیم، موضوع مورد توجهمان این است که خودروسازان برای موفقیت در بخش خودرو باید یک برنامه بلند مدت را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
یعنی گرون میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
یعنی گرون میشه؟
آخرین اخبار