شهردار تبریز از آغاز فعالیت اکیبپ‌های عملیاتی شهرداری تبریز در جهت لایروبی مسیل‌های شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ایرج شهین باهر شهردار تبریز در بازدید از حوزه استحفاظی شهرداری منطقه پنج تبریز با اعلام مطلب فوق افزود: به منظور آمادگی شهرداری تبریز برای پیشگیری از بروز سیل، اکیپ‌های عملیاتی شهرداری به همراه ماشین‌آلات چند روزی است که فعالیت خود را در مناطق مختلف شهر که دارای مسیل و کانال شهری هستند، آغاز کرده و امیدواریم کانال‌های موجود، پاسخگوی حجم آب نزولات آسمانی در سطح شهر باشد.

او گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز آماده ارائه خدمت در هر نقطه از سطح شهر هستند و شهروندان عزیز از ریختن زباله در کانال‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و هر جا که لازم باشد، با تماس با این معاونت، اکیپ جمع‌آوری زباله‌های شهری در محل حضور می‌یابند.

اوخاطرنشان کرد: بحران سیل و صدمات ناشی از آن همه‌گیر بوده و باید با همیاری عمومی مانع از بروز چنین بحرانی شویم و در این راستا، از شهروندان عزیز خواهشمندم با رعایت موارد فوق، مانع از ریختن زباله توسط افراد دیگر، یا حتی ساخت و ساز غیر مجاز در داخل یا مجاورت کانال‌ها و مسیل‌های شهری شوند.

شهین باهر با اشاره به آغاز فصل بارش و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌هایی که اداره کل هواشناسی استان داشته است، امسال شاهد بارندگی خوبی خواهیم بود که ضرورت دارد با لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌های داخل شهر، خود را برای بارش‌های آتی آماده کنیم.

او همکاری شهرستان‌های مجاور شهر تبریز را برای مهار آب‌های جاری ضروری دانسته و تأکید کرد: لازم است که شهرستان‌های مجاور تبریز که سرچشمه این کانال‌ها و مسیل‌ها هستند، فعالیت لایروبی خود را شروع کنند و سازمان آب و فاضلاب نیز پای کار بوده و با ورود به این حوزه و همیاری عمومی، مسیل‌ها را باز کنیم تا خساراتی بر اموال عمومی شهر و شهروندان وارد نشود و نزولات آسمانی موجب نعمت و برکت برای شهر و استان باشد.

او گفت: شهروندان تبریزی با پرهیز از ریختن زباله در کانال‌ها و مسیل‌های شهری، همچون گذشته یاریگر شهرداری در جهت پیشگیری از بروز سیل در فصل بارشی آتی باشند.

شهردار تبریز در خاتمه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و سختی کار پرسنل خدوم شهرداری نیز خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا در شهر، روز‌های سختی برای پرسنل شهرداری تبریز رقم زده است، اما به خاطر این بیماری، نمی‌توانیم لایروبی مسیل‌ها و نظافت و زیباسازی شهر را تعطیل کنیم؛ وظایفمان را انجام می‌دهیم تا کماکان شهرمان تمیز باشد، زیرا لازمه مبارزه با بیماری کرونا تمیزی شهر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.