هرگونه ساخت‌وسازی در مسیل‌ها و رودخانه‌های شهر تبریز تخریب می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار تبریز گفت: هر گونه ساخت و ساز در مسیل‌ها و رودخانه‌های شهر، ورود به حریم منابع طبیعی بوده و با آرای محاکم قضایی تخریب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا قربانیان تبریزی معاون خدمات شهری شهردار تبریز  در بازدید از عملیات لایروبی حوزه استحفاظی شهرداری منطقه پنج تبریز با اعلام مطلب فوق افزود: به هیچ عنوان نباید در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها شهری ساخت و سازی انجام بگیرد و اگر ساخت و سازی وجود داشته باشد نیز شهرداری تبریز به اجبار و بر اساس وظیفه ذاتی خود و برای حفظ امنیت شهروندان، دست به تخریب آن ساخت و ساز‌ها می‌زند.

اوبا اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در این حوزه افزود: در این راستا با همکاری شهرداران مناطق، اقداماتی انجامانجام و آزادسازی‌هایی ایجاد گشته و در ماه‌های بعدی نیز شاهد آزادسازی این مسیل‌ها خواهیم بود.

او لایروبی کانال‌ها و مسیل‌های شهری تبریز را دستور شهردار عنوان کرده و گفت: با توجه به دستور شهردار تبریز در حوزه لایروبی مسیل‌ها، معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز لایروبی کلیه مسیل‌ها و کانال‌های شهری را در دستور کار قرار داده و بر این اساس مسیل کندررود که یکی از اصلی‌ترین مسیل‌های تبریز است، لایروبی و پاکسازی شده است.

قربانیان ادامه داد: مسیل کرجان چایی نیز از طریق حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه هفت تبریز، لایروبی و پاکسازی شده است تا مسیل آب باز شده و جریان یابد تا سیلاب وارد شهر تبریز نشود.

او از لایروبی مسیل‌های حوزه استحفاظی شهرداری منطقه پنج نیز خبر داده و اظهار کرد: عوامل حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه پنج با بسیج کلیه امکانات، لایروبی مسیل بیلانکوه که آب رودخانه هروی از این مسیل رد شده و در مهرانه‌رود جاری می‌شود را آغاز کرده‌اند که پاکسازی و تمیزکاری این مسیل در دستور کار قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد: اگر چنان‌که طبق سال‌های قبل حجم بارش فراوانی داشته باشیم، آب‌های جاری به راحتی از این مسیل جاری شده و آسیبی به شهر نرسانده و مورد استفاده بهینه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.