فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: نیروی انتظامی به عنوان متولی اصلی نظم و امنیت در جامعه باید با اقدامات خود در تولید و صیانت از امنیت، در مسیر جهش تولید و تحقق فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در این حوزه گام بردارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سردار علی اکبر جاویدان فرمانده  نیروی انتظامی استان کرمانشاه امنیت را عامل مهم و پیش‌نیاز رونق تولید دانست و گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، نیروی انتظامی به عنوان یکی از عاملان اصلی ایجاد نظم و امنیت در جامعه، می‌تواند نقش بسیار پر رنگی در تحقق این شعار داشته باشد و در راستای خواسته‌های مقام معظم رهبری قدم بردارد.

جاویدان با بیان اینکه تفکیکی میان امنیت و اقتصاد وجود ندارد، گفت: جهش تولید و رونق اقتصادی در هم تنیده شده‌اند و پلیس باید امنیت اقتصادی را برای تولیدکننده و کارآفرین ایجاد نماید که با آرامش نقش مجاهدانه خود را در رونق تولید و اقتصاد ایفا کنند.

مقام ارشد انتظامی استان تأکید کرد: بدون شک تولید امنیت در هر جامعه‌ای تنها به وسیله نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی مهیا نخواهد شد و نقش مردم و دستگاه‌های دولتی در این راستا بسیار مهم و چشمگیر خواهد بود.

جاویدان با بیان اینکه پلیس جلب اعتماد و مشارکت مردم را سرمایه اجتماعی خود دانسته و نظم و امنیت در جامعه به واسطه این سرمایه برقرار می‌شود، گفت: مردم از ارکان مهم ایجاد امنیت در جامعه هستند و مشارکت مردم باعث انسجام اجتماعی و به تبع آن افزایش امنیت و احساس امنیت در جامعه خواهد شد.

رئیس پلیس کرمانشاه یادآور شد: هیچ ارگانی به تنهایی نمی‌تواند در جهت حل معضلات و مشکلات اجتماعی موفق باشد، بلکه این مشارکت و تعامل سازمان‌هاست که می‌تواند نتیجه بخش باشد؛ پلیس نیز به عنوان یکی از سازمان‌های این اجتماع با همکاری و مشارکت سایر نهادها و سازمان‌ها می‌تواند در این مسیر گام بردارد و امنیت را رونق ببخشد تا به تبع آن جهش تولید نیز در جامعه با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

جاویدان در پایان اظهار کرد: در جامعه‌ای که امنیت وجود نداشته باشد، تولید و جهش آن معنا و مفهومی ندارد، بنابراین نیروی انتظامی به عنوان متولی اصلی نظم و امنیت در جامعه سعی می‌کند با اقدامات خود در راستای تولید و صیانت از امنیت جامعه، در مسیر جهش تولید و انتظارات مقام عظمای ولایت در این خصوص حرکت کند و یکی از عاملان اصلی جهش تولید در جامعه باشد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.