«محمد عزمی عبدالحمید» تحریم‌های آمریکا با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان ضد ایران را از مصادیق تروریسم دولتی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد عزمی عبدالحمید» رئیس شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تحریم‌های آمریکا ضد ایران را در میانه شیوع گسترده بیماری کرونا که تاکنون در این کشور جان بیش از ۱۵۰۰ نفر را گرفته و بیش از ۱۷ هزار مبتلا بر جا گذاشته را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: آمریکا سیاست ضد بشری خود را نشان داده است که چیزی جز وحشی‌گری دولتی نیست. تحریم‌های آمریکا علیه ایران به مثابه تروریسم دولتی است.

عزمی عبدالحمید در این بیانیه با اشاره به اینکه ایران برای جلوگیری از شیوع ویروس کشنده کرونا باید با تحریم‌های آمریکا مبارزه کند، افزود: این تحریم ها برای مقابله با ویروس موسوم به COVID-19 مانند سد محکمی است که به شدت به شهروندان این کشور آسیب زده است.

وی تصریح کرد: آمریکا با اعمال تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه ضد ایران برای به اصطلاح «فشار حداکثری» به مردم این کشور ، آشکارا با جان شهروندان ایرانی بازی می کند.

رئیس شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی در پایان این بیانیه تصریح کرد: ما از سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم که برای متوقف کردن این تحریم‌ها، ورود کنند و اجازه دهند همه کمک ها برای مقابله با شیوع ویروس به ایران ارسال شود و جهان برای غلبه بر فاجعه سلامت، متحد شود و هر قدرتی را که به دنبال جنگ بیولوژیک با مسدود کردن تجهیزات پزشکی و درمانی به روی شهروندان کشوری است که به بیشترین کمک ها نیاز دارد، رد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار