رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از غربالگری حدود ۵۰۰ هزار خانوار کرمانشاهی در بحث بیماری کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح غربالگری "فردی" کرونا نیز در استان در حال انجام است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  ابراهیم شکیبا  با بیان اینکه طرح غربالگری خانوار‌های کرمانشاهی در بحث بیماری "کرونا" همچنان در استان ادامه دارد، گفت: این طرح توسط بهورزان و مراقبین سلامت در سطح استان انجام می‌شود.

او با اشاره به غربالگری حدود ۸۵ درصد خانوار‌های کرمانشاهی در این طرح، گفت: تاکنون از حدود ۵۹۰ هزار خانوار کرمانشاهی بیش از ۵۰۰ هزار خانوار غربالگری کرونا شدند.

شکیبا بیان کرد: در این طرح بهورزان و مراقبین سلامت بصورت تلفنی با خانوار‌های تحت پوشش ارتباط برقرار کرده و وضعیت سلامت خانوار‌ها را جویا می‌شوند.

این مسئول افزود: چنانچه افراد دچار علائم خفیف باشند، توصیه‌ها و آموزش‌های حمایتی بصورت تلفنی به آن‌ها داده می‌شود و چنانچه افراد علائم شدید بیماری شامل تب، سرفه و تنگی نفس داشته باشند به یکی از مراکز ۱۶ ساعته سطح استان ارجاع می‌شوند.

شکیبا بیان کرد: در این مراکز با بررسی و معاینه افراد، چنانچه علائم شدیدی مشاهده شود کار بستری افراد در مراکز درمانی استان انجام خواهد شد و در غیراینصورت معاینه اولیه شده و برخی اقلام دارویی برای بیمار تجویز می‌شود و پیگیری سلامت حال فرد از طریق بهورز و مراقبین سلامت ادامه دارد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه از شروع طرح غربالگری "فردی" کرونا در استان خبر داد وافزود: در طرح غربالگری خانوار تنها با سرپرست خانوار تماس گرفته شده و حال اعضای خانواده را جویا می‌شدیم، اما در طرح غربالگری "فردی" با تک تک کرمانشاهیان تماس گرفته شده و وضعیت جسمی آن‌ها بررسی می‌شود.

او افزود: قبل از سال نو حدود ۳۰ درصد افراد غربالگری فردی کرونا شدند و از روز گذشته نیز مجددا این طرح در استان شروع شد و طی این دو روز حدود ۳۰ درصد دیگر از افراد استان غربالگری شدند و با این احتساب تاکنون ۶۰ درصد کرمانشاهیان در زمینه این بیماری غربالگری شده‌اند.

شکیبا یادآور شد: در کنار بحث غربالگری، سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir نیز همچنان فعال است و افراد می‌توانند با ورود به این سامانه علائم خود را وارد کرده و راهنمایی و توصیه‌های لازم را دریافت کنند.

او افزود: اطلاعات افراد در این سامانه به بهورز و مراقب سلامت ارجاع می‌شود تا در صورت نیاز از طریق این افراد پیگیری بیشتری در خصوص افراد بدحال صورت گرفته و در صورت نیاز به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع شوند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.