رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از توزیع ۸۵ بسته حمایتی به ارزش ۸۵ میلیون ریال در بین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه سنندج خبرداد.

توزیع ۸۵ بسته حمایتی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در سنندجخلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند وایجاد فرصت‌های برابر آموزشی وبا جلب مشارکت خیرین حامی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بسته‌های حمایتی با اولویت قرار دادن دانش آموزان کم بضاعت در ۷ مدرسه با نیاز ویژه در سنندج توزیع شد.

رنجبر گفت: ارزش هر سبد کالا برای دانش آموزان یک میلیون ریال است که امید است با همکاری خیرین بتوانیم در مرحله دوم دانش آموزان بیشتری را تحت پوشش این بسته حمایتی قرار دهیم.

او یکی از رسالت‌های مهم در آموزش وپرورش استثنایی استان را حمایت‌های مادی و معنوی از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه عنوان کرد وافزود: در راستای حمایت از دانش آموزان کمتر برخوردار کارگروه تدوین الگوی جامع ونوین برای ارائه خدمات حمایتی، ایجاد مشارکت خیرین ونیکوکاران در آموزش وپرورش استثنایی استان تشکیل شده است.

رنجبر تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدامات مؤثری در جلب مشارکت خیرین در راستای کمک به رشد وشکوفایی استعداد‌های نهفته‌ی دانش آموزانی که به علت کمبود امکانات وتجهیزات در معرض خطر افت تحصیل می‌باشند صورت پذیرفته است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: یکی از دلایل اصلی ترک تحصیل به خصوص در مناطق کم‌تر برخوردار وضعیت اقتصادی خانواده هاست که قادر به تأمین بسیاری از نیاز‌های آموزشی و تحصیلی فرزندان خود نیستند.

رنجبر گفت: ضعف مالی از لحاظ جسمی وروانی فشار مضاعفی بر دانش آموز وارد کرده انگیزه تحصیلی وی را پایین می‌آورد ودر نهایت منجر به ترک تحصیل می‌گردد که این آمار با توجه به شرایط خاص دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بالاتر است.

او ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۱۳۸۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۸۸ مدرسه ومرکز ویژه مستقل وضمیمه شهری و روستایی در دوره‌های مختلف تحصیلی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان مشغول به تحصیل می‌باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.