معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: سامانه تلفنی ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، پاسخگوی سوالات هم استانی‌ها در زمینه کرونا ویروس است.

سوالات کرونایی خود را از ٤٠٣٠ بپرسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دکتر محمدرضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: همشهریان عزیز می‌توانند بعد از برقراری تماس با سامانه ۴۰۳۰، از کلید‌های ۱ یا ۲ برای دریافت پیام‌های آموزشی صوتی در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تشخیص و درمان آن استفاده کنند.

او اظهار داشت: همشهریان در صورت نیاز به دریافت پاسخ به سوالات خود پیرامون پیشگیری و درمان این ویروس، از کلید ۹ استفاده کنند.

دکتر دهقانی افزود: کلید ۸ به همکاران روانشناسی که به جهت ارائه راهنمایی و مشاوره روانشناختی در پشت خط هستند، متصل شده و ضمن بیان سوالات یا مشکلات احتمالی خود از خدمات همکاران روانشناس بهره مند می‌شوند.

بر اساس نتایج آزمایشگاهی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان یزد، ۷۷۶ نفر در این استان به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۷۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

به دنبال توزیع الکل تقلبی توسط برخی افراد سودجو، تعداد جان باختگان مسمومیت الکلی در استان به پنج نفر و تعداد مسمومان هم به ۲۵ تن رسید و به نظر می‌رسد با افزایش شمار جان باختگان و افراد بستری به خاطر مسمومیت الکلی در کمال تعجب، رقابت تنگاتنگی میان این مسئله و ویروس کرونا در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یکماه از خونه بیرون نرفتم درد قفس سینه با تنگی نفس دارم وگاهی هم همراه با خلت سفید گلو باید چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
L
۰۱:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام ليزر موهاي زائد با رعايت نكات بهداشتي خطرناك است و احتمال دارد كه ويروس كرونا را منتقل كند؟