کمیته عدالت و امور داخلی پارلمان اروپا از یونان خواست تا پناهجویان را از کمپ‌های پر ازدحام در جزایر این کشور خارج و نقطه‌ای امن منتقل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، اتحادیه اروپا از دولت یونان خواسته تا پناهجویان مقیم در کمپ‌های پر ازدحام این کشور را از این مراکز تخلیه کند تا به جان آن‌ها آسیبی وارد نشود.

کمیته عدالت و امور داخلی پارلمان اروپا روز سه‌شنبه خواستار تخلیه ۴۲ هزار پناهجو ساکن در جزایر یونان شد. اتحادیه اروپا این گام را اقدامی پیشگیرانه و فوری برای جلوگیری از مرگ انسان‌ها خوانده است. این تصمیم در پی شیوع سریع ویروس کرونا در اروپا اتخاذ شده است.

اولین ابتلا به ویروس کرونا در نزدیکی کمپ‌های پناهجویان، در اوایل ماه جاری میلادی رسانه‌ای شد. نمایندگان اتحادیه اروپا از این بیم دارند که شیوع ویروس کرونا در اردوگاه‌های فقیرنشین، که از شرایط غیر بهداشتی هم رنج می‌برند یک وضعیت اورژانسی بهداشتی را در این مراکز رقم زند.

یکی از نمایندگان برجسته اتحادیه اروپا در این باره گفت: «بسیاری از کسانی که در این اردوگاه‌ها زندگی کرده‌اند از شرایط نامطلوب بهداشتی رنج می‌برند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار