حوادث نوروزی در محور‌های استان مرکزی نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۶۰ درصدی حوادث در جاده‌های استان مرکزیسرهنگ ایرج کهریزی رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت:حوادث جاده‌ای از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

سرهنگ کهریزی از رانندگان خواست با احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی هم گفت: با پیشنهاد پلیس استان در کنار دیگر ماموریت ها، طرح پایش زیستی با اجرا در ۵ نقطه از شهرستان‌های استان آغاز شد و هم اکنون این مهم در ۲۴ نقطه از استان با جدیت تمام و مشارکت حافظان سلامت در حال انجام است.

سردار مفخمی افزود: اهداف و خط مشی اجرایی پلیس در ایام تعطیلات نوروزی امسال با توجه به مقتضیات زمانی و شیوع بیماری کرونا و تغییر بنیادین در ارائه نوع خدمات تدوین و طرح ریزی شده است.

او اضافه کرد: برنامه ریزی در خصوص امنیت ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی را بخشی از مولفه‌های اجرایی پلیس استان در سال جاری برشمرد و با تحلیلی بر وضعیت تصادفات با آغاز تعطیلات نوروزی گفت: از ۲۸ اسفند با کاهش تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی و برنامه‌های اثربخش صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در حوزه انضباط و امنیت ترافیکی از ابتدای تعطیلات نوروز تا کنون تعداد ۴ نفر در سوانح رانندگی در سطح استان جان خود را از دست داده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل درحدود ۶۷ درصد کاهش داشته است.

او از بازبینی طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا نیز به عنوان یکی از اولویت‌ها در سال "جهش تولید" یاد و بیان کرد: با آغاز سال جدید در حدود یک میلیارد ریال انواع کالای قاچاق تاکنون در عملیات‌های پلیس استان مرکزی کشف شده است و این مهم به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریتی پلیس با جدیت تمام تقویت و اجرایی می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.