مدیرکل راه آهن فارس گفت: تعداد رام قطار‌های ورودی و خروجی راه آهن فارس در ایام نوروز بیش از ۸۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، انصاری افزود: پیش از شیوع بیماری کرونا در کشور سیر قطار‌های شیراز به مقصد تهران و بلعکس به صورت روزانه و در مسیر مشهد به صورت یک روز در میان انجام می‌شد که به طور میانگین روزانه بیش از ۱۲۰۰ نفر مسافر بوسیله قطار‌های فارس جابجا می‌شدند، اما با حذف قطار‌های مشهد و هم چنین کاهش ۷۰ درصدی قطار‌های تهران آمار ورود قطار به شیراز و خروج از آن بیش از ۸۵ درصد کاهش یافته است.

او اظهار داشت: تعطیلی راه آهن نیز بستگی به تصمیمات کمیته اجرایی مبارزه با کرونا دارد و در حیطه اختیارات این اداره کل نیست.

مدیر کل راه آهن فارس در خصوص اقدامات پیشگیرانه این اداره کل در مقابله با بیماری کرونا گفت: همزمان با دریافت اولین اخبار رسمی مبنی بر شیوع کرونا ویروس در کشور و باتوجه به گستردگی شیوع این بیماری، با در نظر گرفتن شیوه نامه ابلاغی مقابله با ویروس کرونا و تشکیل کمیته سلامت در شرکت راه آهن ج. ا. ا اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی خود را آغاز کرد که در مرحله اول برای آگاهی بخشی و کسب آمادگی‌های لازم در مقابله با این بیماری یک دوره آموزشی مختص کلیه پرسنل راه آهن فارس و با حضور اساتید و مربیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

انصاری گفت: در این دوره آموزشی گستردگی شیوع، آمار قربانیان آن در سطح جهانی، راهکار‌های پیشگیرانه فردی، راهکار‌های اجرایی در محیط‌های اداری و نحوه مقابله با این بیماری تشریح و بررسی شد.

او افزود: این اداره کل نیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و حفظ جان منابع انسانی خود علاوه بر انتشار اطلاعیه‌های آموزشی مستمر از طریق کانال‌های ارتباطی موجود که آگاه سازی همکاران در زمینه حفظ آرامش و رعایت نکات بهداشتی را در پی داشت انجام اقدامات پیشگیرانه لازم از قبیل ضدعفونی کردن مستمر سالن، کوپه، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه ها، خوابگاه‌ها و فضا‌های اداری و هم چنین توزیع اقلام بهداشتی ازجمله ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی کننده مخصوص دست و بدن، استقرار تیم تب سنجی مسافران ورودی و خروجی با همکاری بهداشت و درمان و هلا احمر استان فارس و. نیز اجرا شد.

کاهش تعداد رام قطار، استرداد تلفنی بلیت قطار‌ها و عدم پذیرش مسافرانی که دارای علائم بیماری هستند از جمله دستورالعمل‌های اجرایی شرکت راه آهن ج. ا. ا است و هم چنین عمل به شیوه نامه ابلاغی بهداشت و درمان استان درخصوص پیشگیری از این بیماری که در راه آهن فارس نیز اجرایی شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار