در سال جهش تولید؛

احیای ۳۰ واحد تعاونی در لرستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از پیش بینی احیای ۳۰ واحد تعاونی در سال جهش تولید خبرداد.

آشتاب مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: با توجه به نام گذاری سال از طرف مقام معظم رهبری به نام جهش تولید بابرنامه ریزی صورت گرفته در وهله اول سعی ما این است که بتوانیم تعاونی‌هایی را که راکد هستند وقابلیت احیا وبازگشت آن‌ها به تولید وجود دارد به تولید برگردانیم وپیش بینی ما این است که ۳۰ واحد تعاونی را در سطح شهرستان‌های استان شناسایی و بررسی نقاط قوت وضعف بتوانیم آن‌ها را به چرخه تولید برگردانیم.

او افزود:توجه به حفظ وپایداری اشتغال وتولید در بنگاههااست که با رصد وضعیت فعالیتی بنگاه‌های اقتصادی به نوعی می‌توان مسائل ومشکلات این بنگاه‌ها را در ستاد تسهیلات ورفع موانع تولید باکارگروه تخصصی که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی داریم به طور جد دنبال کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: تشکیل تعاونی را در سطح استان در حوزه‌های مختلف صنعت، خدمات وکشاورزی دنبال می‌کنیم و پیش بینی ما این است که در سال ۹۹ بیش از ۹۰ تعاونی را بتوانیم تشکیل دهیم وبا تشکیل این تعاونی‌ها ظرفیت وقابلیت‌های اقتصادی را در مناطق شهری وروستایی وتسهیلات اشتغال روستاییان وعشایررا پیگیری می‌کنیم.

آشتاب اظهارداشت:ما دنبال این هستیم که بتوانیم در راستای رسته‌های اولویت دار وقابلیت‌های اصلی استان فعالیت کنیم وبه همه دستگاه‌ها هم ابلاغ کردیم که طرح‌ها وبرنامه‌های خود را اعلام کنند که بتوانیم از ظرفیت اشتغال روستاییان وعشایر برای تامین منابع مالی این بنگاه‌ها استفاده کنیم.

او افزود: توجه به تعاونی‌های تامین نیاز در سطح استان که به تعاونی‌های مادر از آن‌ها نام برده می‌شود حداقل ۵ تعاونی را امسال در استان تشکیل می‌دهیم که بتواند هم نیاز سایر تعاونی‌ها را تامین کنند وهم در بحث بازار یابی وفروش وارتباط با بازار‌های مالی فعالیت کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با بهره گیری از مشاغل خانگی وتسهیلاتی که در این حوزه تزریق مسی شود بتوانیم فعالیت در خانه را هم دنبال کنیم وپیش بینی می‌شود ما امسال بیش از هزار نفر را در حوزه‌های مختلف مشاغل مختلف حمایت کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.