معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از هجوم ملخ‌ها به استان طی روز‌های آتی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص آخرین وضعیت هجوم ملخ‌های صحرایی به مزارع استان، گفت: پس از تاریخ ۱۸ اسفندماه که در شهر‌های آبادان و خرمشهر و بخشی از اسماعیلیه اهواز شاهد ریزش میلیاردی گله‌های ملخ بودیم، دیگر ریزش جدید ملخ در استان رخ نداده است.

او بیان داشت: بر اساس پیش بینی‌های انجام گرفته در زمینه وزش باد از سوی کشور عراق و کویت به سمت استان خوزستان، ظرف مدت یک یا ۲ روز آینده شاهد ریزش جدید ملخ در استان خواهیم بود.

 قاسمی نژاد افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و وزش باد در منطقه، خوزستان در معرض خطر مستقیم هجوم این آفت قرار دارد، اما برای مبارزه با این آفت آمادگی کامل در استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص آمادگی برای مقابله با این آفت، اظهار کرد: ۱۷ گروه عملیاتی در استان به صورت کامل آمادگی مبارزه با این آفت را در سطح شهرستان‌ها دارند و به سم و دیگر تجهیزات موردنیاز برای مبارزه با ملخ‌ها مجهز هستند و مساله خاصی در این خصوص وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت مبارزه و پایش ملخ‌ها در سطح استان گفت: تاکنون عملیات پایش و ردیابی ملخ‌ها در سطح ۴۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان انجام شده و همچنین در سطح ۶ هزار هکتار مبارزه شیمیایی با هجوم این آفت صورت گرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.