امید بن عباس گفت: در صورت هجوم ملخ‌ها به دزفول که قطب کشاورزی و غذایی است ضربه سنگینی به امنیت غذایی کشور وارد خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان گفت: در حال حاضر شهرستان دزفول درگیر ۳ مسئله اساسی است که برای عبور از این بحران‌ها تمامی دستگاه‌های خدماتی، درمانی، انتظامی پای کار باشند و از هیچ کمکی دریغ نکنند.

او افزود: موضوع هجوم ملخ‌ها که تعداد هردسته آنان حدود ۵۰ میلیون است امنیت غذایی کشور را به طور جدی تهدید می‌کند چراکه متوسط مصرف غذایی هردسته روزانه۱۰۰ تن می‌باشد.

بن عباس اظهار کرد: شهرستان دزفول که یکی از قطب‌های مهم غذایی و کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، درصورت حمله ملخ‌ها ضربه سنگینی به تامین محصولات کشاورزی کشور وارد می‌کند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بیان داشت: تمامی دستگاه‌های اداری این شهرستان موظف اند هرگونه وسایل و تجهیزاتی که برای مقابله با ملخ‌ها نیاز است در اختیار جهاد کشاورزی قرار دهند تا با مشاهده اولین نشانه‌های وجود ملخ‌ها در شهرستان، جلوی آنان را گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: باید با پیشگیری و اقدام به موقع، از ضرر و زیان کشاورزان که در سیل گذشته هم دچار خسارت شدند، گرفته شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.