به گزارش خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کادنزا اولین بار در سال ۲۰۰۹ برای جایگزینی با مدل اپیروس معرفی شد که طی سالهای گذشته کیا دو نسل از آن را معرفی و تولید کرده است.
کادنزای موجود در بازار ایران در واقع عضو نسل اول این خانواده است که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ روی خط تولید قرار داشتند پس از آن نسل دوم کادنزا تاکنون روی خط تولید قرار گرفته است و تولید آن هنوز ادامه دارد، اما کیا به تازگی فیس لیفت جدیدی از سدان کادنزا را در کره جنوبی رونمایی کرد که این نسخه جدید K۷ Premier نامگذاری شده است.
جلو پنجره این خودرو و چراغهای آن با یکدیگر ترکیب شده و نمای جدید به کادنزای جدید بخشیده است؛ در نمای عقب هم کادنزا ۲۰۲۰ چراغهای سرتاسری و سپری با طراحی جدید دارد. کابین فیس لیفت جدید کادنزا نیز به روزرسانی شده است؛ داشبورد خودرو به کلی دگرگون شده، خروجیهای سیستم تهویه مطبوع شکل جدیدی به خود گرفته، فرمان و دسته دنده به روز رسانی شده و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مخصوص سیستم اینفوتیمنت هم به اضافه شده است.
در نمای عقبی خودرو دو خروجی اگزوز کرومی که با یک نوار از همین جنس به یکدیگر متصل شدهاند نیز جز ویژگیهای این بخش محسوب میشوند. جالب است بدانید در اغلب خودروهای موجود در بازار این خروجیهای اگزوز نمایشی هستند و در واقع خروجیهای اگزوز واقعی زیر آنها قرار میگیرند. این خروجیها بیشتر جنبه زیبایی و جذابیت برای خودرو دارند.
از جمله ابزارهای هوشمند این خودرو میتوان به سیستم هداپ دیسپلی، سیستم کنترل صوتی هوشمند و پکیج کمکی DriveWise که شامل سیستمهای کنترل نقاط کور، حفظ خودرو در بین خطوط، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر مسیریاب، سیستم جلوگیری برخورد از پشت و سیستم جلوگیری از برخورد حین پارک بهره میبرد.
با توجه به اینکه محصول فعلا برای بازار کره معرفی شده و اطلاعات کاملتری برای نمونههای صادراتی ارائه نشده؛ پیشبینی میشود برای بازار آمریکا از موتور ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر ۲۹۰ اسب بخاری استفاده شود، اما در توضیحات وب سایت کرهای کیا موتورز به پیشرانههای ۲.۵ و ۳ لیتری بنزینی (جی دی آی)، ۲.۲ توربو لیتری دیزل، ۳ لیتری ال پی آی و نسخه هیبریدی اشارههایی شده است. در بخش جعبه دنده هم نمونه ۸ سرعته اتوماتیک به عنوان نمونه استاندارد در تمامی تریمها حضور خواهد داشت.
انتهای پیام/