استاندار زنجان گفت: در برگزاری آزمون های دی ماه دانش آموزان دستورالعمل های بهداشتی لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان زنجان گفت: قدردان تلاش پرستاران در روز‌های سخت کرونا هستیم.

او با اشاره به اینکه در برگزاری آزمون دی‌ماه باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی لحاظ شود، افزود: سلامت شرکت‌کنندگان در آزمون بایستی مد نظر قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه موضوع مدرسه در شهرک‌های اقماری یک مشکل در شهر زنجان محسوب می‌شود، ادامه داد: در ساخت واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی سرانه مدارس نیز پیش‌بینی شده است.

حقیقی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید مصادیق کمک ادارات به این نهاد را مشخص کند، افزود: با این اقدام می‌توان خواسته‌ها را عملیاتی و مطالبه کرد.

او با اشاره به اینکه ۴۵.۶ درصد مدارس فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم واقع شده است، گفت: عدالت آموزشی باید برای همگان فراهم شود.

مظفری مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در برگزاری آزمون‌ها، دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت خواهد شد،  گفت: نحوه ورود و تعداد امتحان دهندگان مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه ۲ هزار تبلت خریداری و در مناطق محروم و روستایی توزیع شده است، گفت: وعده ۵۰۰ تبلت دیگر برای توزیع داده شده است.

مظفری خواستار بازدید استاندار زنجان از هنرستان‌ها شد و گفت: این مراکز نیاز به تعمیرات دارد.

خندان رئیس اداره ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امتحانات داخلی نوبت اول مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم (شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار دانش) استان زنجان به صورت غیرحضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود، گفت: شیوه برگزاری امتحانات مقطع ابتدایی نیز از سوی معاونت ابتدایی استان زنجان در آینده اعلام و از طریق منابع موثق اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او با بیان اینکه امتحانات داخلی و نهایی پایه دوازدهم مدارس بزرگسالان، راه دور، ایثارگران، جاماندگان پایه دوازدهم سال قبل (تجدیدی) و پیش دانشگاهی نظام قدیم به صورت حضوری خواهد بود، افزود: ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی شاخه فنی و حرفه‌ای که به صورت پودمانی است و استاندارد‌های مهارتی شاخه کاردانش بر اساس مصوبه ستاد کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش زنجان ادامه داد: امتحانات نهایی از ۱۵ دی‌ماه تا هشتم بهمن‌ماه برگزار می‌شود و آزمون‌های داخلی با توجه به برنامه مدرسه برگزار خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.