رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان گفت: از ویژگی‌های هنر تئاتر بهروری از ارتباط گروهی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان با تبریک فرا رسیدن ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر گفت: انستیتوی جهانی تئاتر یک موسسه غیر دولتی فعال در زمینه تئاتر است. این انستیتو (ITI) به صورت مشورتی اداره می‌شود و هدف آن اشاعه و توسعه تئاتر به عنوان یک زبان جهانی برای انتقال مفاهیم مشترک انسانی و ترویج صلح بین المللی است. در سال ۱۹۶۲ این انستیتو ۲۷ مارس را روز جهانی تئاتر نامگذاری کرد، در همین راستا روز ۷ فروردین در ایران روز ملی هنر‌های نمایشی نامگذاری شد.

او افزود:یکی از ویژگی‌های هنر تئاتر بهروری از ارتباط گروهی است و مجموعه‌ای از افراد هنرمند و علاقمند در کنار یکدیگر تئاتر را شکل می‌دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان گفت:کار تیمی ریسک پذیری، جسارت، انگیزه و خلاقیت را افزایش می‌دهد و هنرمندان به خصوص اهالی تئاتر نسبت به فرهنگ و هنر احساس وفاداری می‌کنند، این احساس تعلق موجب می‌شود هنرمند تئاتر سد‌های ذهنی پیرامون خود را بشکند.

نگار نادری افزود: کار گروهی هنرمند تئاتر را انعطاف پذیر می‌کند و چه بسیار شنیده می‌شود که به هنرمندان تئاتر بیش از دیگران توجه می‌شود.

او گفت: اگر هنرمندانی موفق اند و در عرصه‌های فرهنگی و هنری جایگاه ویژه دارند دلیل آن عادت به کار گروهی، مهارت کار با یکدیگر، در کنار هم بودن، بالا بردن دانش، پشتکار و آفرینش هنری است و آن‌ها تربیت می‌شوند تا کار‌های بزرگ انجام دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در پایان تصریح کرد: یک تئاتری منتظر ایجاد شرایط برای انجام کار نیست یک تئاتری خودش شرایط را برای هنرنمایی آماده می‌کند و روز جهانی تئاتر بهانه‌ای شد تا در این روز‌های کرونایی که تئاتر در صحنه تعطیل، اما در فکر و اندیشه جریان دارد را به همه آنان که هنر تئاتر را انتخاب کرده اند تبریک بگویم.

 

انتهای پیام / ق

برچسب ها: وزات ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.