هشدار هواشناسی در مورد احتمال وقوع سیل

سازمان هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیل، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای با توصیف تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز (پنجشنبه، هفتم فروردین) اعلام کرد: امروز بارش باران و رعد و برق در استان‌های کردستان و کرمانشاه (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، نیمه شمالی فارس و جنوب غرب و مرکز کرمان (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۳۰ میلی‌متر) را شاهد خواهیم بود.

این سازمان برای فردا (جمعه، هشتم فروردین) بارش باران و رعد و برق برای جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، غرب اصفهان، جنوب استان مرکزی و لرستان (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر) پیش بینی کرد.

همچنین در روز شنبه (نهم فروردین) بارش باران و رعد و برق در استان‌های آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، فارس، غرب کردستان، کهگیلویه و بویر احمد (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، چهارمحال و بختیاری نیمه شرقی خوزستان و جنوب و شرق لرستان (حداکثر ۴۰ تا ۸۰ میلی‌متر) پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید: وضعیت آب و هوا در هفتم فروردین


برای روز یکشنبه (دهم فروردین) نیز در استان‌های فارس، شرق خوزستان، کرمان و کهگیلویه بویر احمد (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۴۰ میلی‌متر)، شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی شرق یزد و غرب کرمانشاه (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر بارش) پیش‌بینی می‌شود.

علاوه بر مخاطره‌های یاد شده، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.

بر همین اساس سازمان هواشناسی، مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری را توصیه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
رودهارو لایروبی جوبهای خیابانهاتمیز درختان جنگلها قطع نشود سیل بندها قرص محکم باشه هرگز بارون رحمت اسمانی باعث سیل نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
کنگان گفتند ۳۴ میلیمتر باران می باره یهو ۱۳۰ میلیمتر باران بارید ما که نفهمیدیم از کجا اومد تا ۳۴ میلیمت آمادگیشو داشتیم اما از ۳۴ که گذشت دیکه نفهمیدیم چی شد همه چی از دستمون در رفت سیل وارد خانه های مردم شد دقت کنید مقدار ریزش باران را دقیق به مردم اعلام کنیدکخ اینجوری مردم گرفتار نشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
قانون سربازی با توجه به بیکاری جوانان و تحصیل کرده ها و همچنین تحولات کشور باید اصلاح بشه، مدتش را کم کنید و حقوق سربازان را متناسب با عمری که میگذارند بدهید
Germany
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
سد ها رو باز کنید کانال های ابی فرعی زده بشه و لایه روبی باید کرد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
هواشناسی هم که کافیه فقط یه شهری سیل بیاد تا آخر سال هشدار سیل میده

بعد میگه من اعلام کرده بودم که سیل میاد، تو گرمای 50 درجه تابستون هم برسیم هواشناسی هشدار سیل میده
United Arab Emirates
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
خخخخخخخخ، خوب گفتی
آخرین اخبار